Settings = { cultureInfo: "sl-si", cookieUrl: "/sl-si/politika-piskotkov", };
 

Insurtech Innovation Challenge še bolj zbližuje startupe in korporacije

Dne 28. november 2019
 

Pretekli teden je pod okriljem Tovarne podjemov in avstrijskega WhatAVenture potekal dvodnevni mednarodni pospeševalniški program Insurtech Innovation Challenge, znotraj katerega je Zavarovalnica Sava iskala inovativna podjetja za sodelovanje in skupni razvoj produktov na področju življenjskih, zdravstvenih in nezgodnih zavarovanj. Ob koncu dogodka je zavarovalnica izrazila željo po sodelovanju z vsemi sodelujočimi startupi na področju razvoja novih inovativnih rešitev ali izboljšanju obstoječih. Dvema je ponudila do 25.000 evrov za namen skupnega razvoja prototipa in validacije produkta na trgu. Prvo izbrano zagonsko podjetje razvija rešitev na področju telemetrije, medtem ko drugo stavi na umetno inteligenco. Tudi z ostalimi tremi bodo nadaljevali proces iskanja možnosti poslovnega sodelovanja.

 

Zavarovalnica Sava je ena vodilnih zavarovalnih skupin v Jugovzhodni Evropi in prisotna na več kot 100 zavarovalnih in pozavarovalnih trgih po svetu. V zadnjih dveh letih je izjemno pospešila dinamiko inoviranja in sodelovanja s startupi, kar med drugim dokazuje tudi pravkar uspešno izveden dvodnevni dogodek.

 

Skupaj s 5 startupi iz 4 držav – Nemčije, ZDA, Velike Britanije in Slovenije – so se področne ekipe zavarovalnice podale v »boj« za iskanje najboljših rešitev, ki bi izboljšale uporabniško izkušnjo zavarovancev, obstoječe procese znotraj zavarovalnice ali pa trgu predstavile dodatne storitve. Za nadaljnje prototipiranje in testiranje rešitev zavarovalnica namenja do 25.000 evrov za proof of concept (POC) fazo sodelovanja, podjetjem pa ponuja partnerstvo in dostop do njene mreže partnerjev.

 

 

Najprej je potrebno preveriti, ali rešuješ realni problem kupcev

Že prvi dan je bil zelo intenziven. Antonia Matjačič in Stefan Perkmann Berger iz avstrijskega WhatAVenture sta ekipe »prestavila« v realno življenje kupcev in jih izzvala, da ponovno preverijo, koga nagovarjajo in kateri so realni problemi njihovih kupcev.

 

Stefan je bil zelo jasen pri tem, na kaj moramo biti pozorni, ko inoviramo. Najprej je potrebno dobro razmisliti, kdo so naši kupci in si odgovoriti, kaj je v resnici primer uporabe. Nadalje preveriti, ali na trgu obstaja dejanska potreba po rešitvi, ki jo razvijamo in ali jo resnično naslavljamo. Nenazadnje pa tudi to, kako oblikovati poslovni model in rešitev, ki bo v podjetje prinašala resne prihodke.

 

Dogodek še bolj zbližuje startupe in korporacije

Po prvem dnevu je Ayan, soustanovitelj britanskega podjetja in en od dveh podjetij, katerim bo zavarovalnica namenila sredstva za prototipiranje in vstop na trg, povedal, da je tokratni dvodnevni dogodek zares drugačen od vseh ostalih, ki se jih je udeležil, kajti meja med korporacijo in startupom je bila nekoliko zabrisana:

»Prvič sem doživel, da bi nekdo iz korporacije pitchal idejo skupaj z mano. To pomeni drugačni nivo vpletenosti in odgovornosti.«

 

Priložnost za partnerstvo so dobili pravzaprav vsi

Zavarovalnico Sava je na dogodku zastopalo 17 njenih zaposlenih iz različnih področnih enot, ki so z 8 startuperji drugi dan svoje ideje predstavili 8 članski komisiji zavarovalnice. Pitchanje je bilo napeto, ekipe pa dobro pripravljene. Po dobri uri zasedanja komisije je sledila razglasitev, ki jo je prevzel Miha Pahulje, član uprave Zavarovalnice Save.

 

Najprej je pred udeležence dogodka povabil ameriško ekipo in njena predstavnica Alexandra ni mogla skrivati navdušenja: „Zelo sem vznemirjena, da bomo skupaj z Zavarovalnico Sava razvijali in lansirali produkt. Res se veselim, da bomo projekt dejansko realizirali.“ In kaj je bil najtežji del dvodnevnega dogodka. „Čakanje na razglasitev,“ je dejala z velikim nasmeškom in še posebej pohvalila delo mentorjev, s pomočjo katerih je z ekipo pripravila daleč najboljšo predstavitev do sedaj.

 

 

Z besedami: „Imamo še semi-zmagovalca, kajti želimo si sodelovanja še z eno ekipo. Z njo ne bomo šli v razvojno fazo POC, ampak si želimo direktnega poslovnega sodelovanja. Ideja je že dodelana in jo lahko vključimo v poslovanje kar takoj,“ je Miha napovedal partnerstvo še z nemškim startupom, katerega ustanovitelj je povedal:

»Innovation Challenge je super priložnost sodelovanja s korporacijo, ker dobiš rezultate takoj po dveh dneh. Dva dni delaš na polno, ampak takoj vidiš rezultate. Drugače je za to potrebnih nešteto sestankov in usklajevanj in na koncu vidiš, da vsak gleda v svojo smer. Veliko mi je pomenilo, da sem lahko delal neposredno z ekipo iz zavarovalnice in dobil osebni vpogled v njihovo poslovanje, zaradi česar je postala naša zgodba bolj oprijemljiva in relevantna.«

 

Dogodek lepo dopolnilo dogajanju na zavarovalnici

Miha Pahulje je po razglasitvi odločitev komisije izrazil navdušenje nad vsemi idejami in dejal, da bi lahko vsako tako ali drugače vpeljali v njihovo dnevno poslovanje. Za izbrani dve so se odločili, ker sta izstopali z velikim potencialom. Miha je povedal naslednje: 

»Taki dogodki so za zavarovalnico pomembni iz več vidikov. Med drugim tudi za to, da mi kot zavarovalnica premikamo meje v glavah. Zavarovanje ni več tako, kot je bilo. Ne dela se več za 4 stenami in samo z matematiki. Treba je iti v community, prečesati veliko idej. Ta dogodek je lepo dopolnilo vsemu, kar delamo na zavarovalnici.«

 

Sledi trdo delo… 

Tako podjetja kot zavarovalnico in nenazadnje tudi Tovarno podjemov kot pobudnika tega odnosa čaka trdo delo. »Na vrsti je prototipna faza, v kateri morajo ekipe skupaj z zavarovalnico dokazati, da imajo business case, ki ga lahko nadgradijo v tržno zrel produkt,« je dogodek zaokrožil Urban Lapajne, vodja projekta Start:up Slovenija in svetovalec Tovarne podjemov.

 

Stefan iz WhatAWenture ekipam svetuje: »Najprej se morajo člani ekip uskladiti, kajti prihajajo iz različnih okolij – del ekipe prihaja iz startupa, del iz zavarovalnice. Najprej morajo uskladiti svojo vizijo in cilje. Druga pomembna stvar pa je hitrost. Čim prej vstopiti na trg in zbrati informacije od prvih uporabnikov.« 

 

 

Od prototipne faze do rezultata na Podimu

Dogodek se je zaključil, sedaj sledi 3 do 4 mesečna POC faza oblikovanja prototipa ob podpori in vodenju ekip dunajskega WhatAVenture in mariborske Tovarne podjemov. Verjamemo, da bomo na Podimu 19. in 20. maja 2020 lahko javno predstavili nove rešitve in partnerske povezave, ki bodo dopolnile “družino” partnerstev družbe Zavarovalnice Save s startupi. Dosedanji tovrstni dogodki so namreč že obrodili sadove in konkretne rešitve, ena izmed njih je bila razvita v sodelovanju s startupom Movalyse - gre za prvi telemetrični produkt, namenjen zavarovanju motornih koles in trikoles, imenovan VIGO.

 

Jubilejni 40. Podim bo prizorišče še več primerov dobre prakse sodelovanja med startupi in korporacijami ter mesto skupnega iskanja inovativnih rešitev in partnerstev v okviru programskega sklopa Podim Genesis, katerega strateški partner je prav WhatAVenture. 

 

 

 

Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.