Google Analytics 4 poslej v ospredje postavlja uporabnika. Kakšne so prednosti za podjetja?

Dne 23. junij 2023
 

Nič več naprava, ampak uporabnik je v ospredju novega orodja Google Analytics 4, ki z julijem zamenjuje dosedanjo univerzalno analitiko

 

Ste že preklopili na Google Analytics 4 (GA4)? Če ne, storite to hitro, saj bo Googlova univerzalna analitika s 1. julijem letos prenehala zbirati podatke in od takrat naprej je na voljo le še zbiranje podatkov v GA4. Ta prinaša precej novosti, ki bodo podjetjem koristile v prihodnje, je v uvodu izobraževanja v sklopu programa GROWdigital s področja digitalnega marketinga dejal Marko Penko, priznani strokovnjak s področja spletnega marketinga in eden od dveh Google certificiranih trenerjev v Sloveniji. Zelo praktično je bilo izobraževanje o spletni analitiki in merjenju doseganja ciljev GROWdigital, ki poteka v sklopu StartupPlus Programa.

 

Marko Penko: “Nova Google Analytics 4 nam v prvi fazi pomaga bolje varovati podatke uporabnikov, ponuja nam večji nadzor nad podatki.”

“Nova Google Analytics 4 nam v prvi fazi pomaga bolje varovati podatke uporabnikov, ponuja nam večji nadzor nad podatki, pa tudi načine, kako se lahko z določenimi podatki upravljamo, saj ne temelji več na sejah, pač pa na dogodkih uporabnika, kot so ogledi strani, videov, prenos brošur, …

 

“Nova analitika omogoča več vpogledov za hitrejše poročanje, ima vgrajeno strojno učenje, samodejne vpoglede in hitra poročila ter metrike. Vse to nam uporabnikom na koncu ponuja bolj celovito sliko o uporabnikih, da jih lahko bolje spremljamo, analiziramo ter na koncu na tej osnovi tudi sprejemamo odločitve,” razlaga Penko.

 

Hkrati nova analitika bolje “sobiva” z GDPR, stari sistem je namreč temeljil na piškotkih in v prihodnosti, ki prinaša omejevanje uporabe piškotke tretjih oseb, bo GA4 odporen na te spremembe. “Še naprej bomo tako lahko analizirali podatke in jih uporabili za svoje potrebe,” pojasnjuje Marko Penko.

 

Povezovanje podatkov z različnih platform

Če je bil doslej sistem omejen na analizo podatkov določene platforme, podatkov različnih platform tudi ni znal povezovati, uporabniki pa zato nismo dobili teh vpogledov. “GA4 deluje preko navzkrižnih platform, tako imenovane cross-platform, in ponuja celovit pogled na uporabnika. Uporabnik je zdaj v središču analitike, ne več naprava,” je jasen Penko.

 

GA4 deluje tudi s pomočjo predvidevanja, skuša napovedovati dogodke, jih povezovati. In hkrati ponuja tudi prediktivno analitiko. Ta je zelo močna komponenta, pravi Penko in dodaja, da bodo te prednosti še posebej izrazite postale v prihodnosti.

 

Ne le podatke s spletnih platform, tudi podatke iz aplikacij, kar doslej ni bilo mogoče, zna zbirati in meriti GA4.

Tudi pri poti stranke (customer journey), kjer je bilo doslej izzivov, GA4 prav zaradi celovitega pogleda na uporabnika prinaša veliko prednosti. GA4 je platforma, ki na enem mestu združuje moč analitike, pri čemer univerzalna analitika ni bila prav uspešna.

“Obogatena resničnost pa prinaša nove možnosti in GA4 je na to pripravljen,” dodaja Marko Penko.

 

Ne le podatke s spletnih platform, tudi podatke iz aplikacij, kar doslej ni bilo mogoče, zna zbirati in meriti GA4, vzpostavlja pa tudi izjemno pomembno interakcijo z uporabniki, saj lahko ti GA4 preprosto sprašujejo in ta jim s pomočjo umetne inteligence postreže s podatki, ki jih želijo. “Integracija podatkov je zelo pomembna, da vidimo celotno sliko uporabnikov,” poudarja Penko. Kajti statistika kaže, da ima le 43 % podjetij vpogled v podatke svojih uporabnikov preko spleta in aplikacij.

 

Kaj prihaja po pikslu?

Za implementacijo nove analitike sta na voljo dve glavni metodi: Global Site Tag (gtag.js) in Google Tag Manager, pri čemer je implementacija preko slednjega priporočljiva za vse, ki uporabljate Google Tag Manager.

 

Soglasje uporabnikov s piškotki je nujno, zato je potrebna skladnost z GDPR. “Prinaša pa GA4 prednost tudi za tiste uporabnike, ki ne bodo dali dovoljenja za zbiranje podatkov. Google bo namreč to zaznal. S pomočjo statističnih modelov bo na podlagi strojnega učenja prikazoval predikcije tudi za tiste uporabnike, ki dovoljenja niso dali,” pravi Penko in miri, da bo to seveda temeljilo na modelih predvidevanja, ne pa na podlagi dejansko pridobljenih podatkov.

 

“IP-naslovi se zdaj ne zbirajo več. Personalizacija oglaševanja pa je mogoča za posamezno regijoj. Torej tudi, če oglašujemo v več državah, kjer je lahko ta politika urejena različno,” pravi Penko.

 

Določene podatke o dogodkih zbira poslej GA4 samodejno. Uporabniku da v vpogled podatke o klikih na straneh. Ta vključuje celo informacijo, ali uporabnik uporablja iskalnik, ali si je ogledal video, torej vse to, kar je bilo treba v preteklosti posebej programirati, zdaj analitika zazna samodejno.

 

Več naprav, isti uporabnik. Nova analitika ga pozna

Analitika GA4 upošteva tudi prisotnost uporabnikov na več napravah - vse več je naprav, tudi avto se razvija v okolje za multimedijo, zabavo, nakupe, televizorji so pametni -, in na vseh GA4 zaznava, da gre za enega uporabnika, ki ga nagovarjajo oglaševalci.

 

Marko Penko

Še več, celo offline interakcije, torej morebitne nakupe v fizičnih trgovinah, je mogoče zaznavati in integrirati v novo Googlovo analitično orodje. Pomembna je, tako Penko, tudi integracija z BigQuery, kamor je mogoče uvažati iz GA4 izvožene podatke. “Za e-commerce je na voljo veliko novih elementov, ki jih doslej ni bilo,” poudarja Marko Penko.

 

Če govorimo o spletnih trgovinah, je sicer treba na spletnih straneh še vedno sprogramirati kodo. Vendar Penko spletnim trgovcem svetuje, naj pogledajo, katere vtičnike imajo na voljo in naj ravnajo v skladu z navodili za posamezen vtičnik.

 

Nič več podvojenih podatkov

V GA4 obstaja del poročil, ki jih lahko predvsem naprednejši uporabniki pripravijo sami, ti pa omogočajo globoke vpoglede v obnašanje uporabnika. “Strojno učenje omogoča prikaz podatkov, ki so nam najbolj zanimivi,” pravi Penko.

 

Pomembna pa je tudi atribucija, ki je še posebej dragocena pri medijskem zakupu, saj ima merjenje preko pikslov svoje omejitve, kajti podatki o uporabnikih se lahko multiplicirajo in ne zaznavajo, da gre za iste nakupe.

 

Izjemno pomembna novost je proaktivnost sistema, ki spremlja trende in zna uporabniku tudi vnaprej povedati, kaj lahko pričakuje, analizira pa vzroke za morebitne padce oziroma rasti prodaje. “S predikcijo dobimo vpoglede v možnost razpleta dogodkov brez globlje analize in tako lahko v krajšem času dosežemo spremembe, ki jih želimo v prodaji oziroma odnosih z uporabniki,” pravi Penko.

 

Ker sistem ne temelji na zadnjem kliku, kot dosedanja analitika, pač pa na podatkovni kači, ki je pripeljala do končne odločitve potrošnika, skuša analizirati in tudi razumeti vse “touch-pointe”, ki so kakorkoli pomembno prispevali do končne odločitve.

 

Brez rudarjenja po podatkih je mogoče anilitiko zaprositi za podatke, ki jih želimo in ta premik v prijaznost uporabniku je v GA4 izjemno opazen.

Poleg vpogledov v realnem času je mogoče pripravljati lastna poročila, poročila za oglaševanje, za bolj vešče uporabnike so na voljo še dodatne možnosti poročanja, ki ponujajo “pohod” v globino podatkov.

 

Prvi julij zato Penko ne vidi kot zaključek razvoja GA4, temveč šele uvod v razširjanje funkcionalnosti novega analitičnega sistema.

 

Že zdaj pa so bili z dogodki GROWdigital zadovoljni udeleženci. “GROWdigital dogodki so nam kot podjetju prinesli veliko novega znanja in priporočil od izkušenih predavateljev in predstavnikov,” je dejal Jan Verderber iz podjetja ZnajdiSe Informatika. Dodal je: “Izobraževanja, ki so nam najbolj pomagala pri razvoju, so bila s področja umetne inteligence in strojnega učenja. Pridobili smo tudi mentorja, ki nam je pomagal pri razvoju na našemu področju.”

 

 

Za prejemnike finančnih spodbud na voljo številni vrhunski Startup Plus programi

Slovenski podjetniški sklad za portfeljska podjetja organizira tudi številne druge vrhunske podjetniške programe, kot so Startup klinika, konferenca Podim, vertikalni pospeševalniški programi, mednarodni pospeševalniški programi in mnoge drugi.  Vsebinski programi učinkovito dopolnjujejo finančne produkte P2, SK75 in SI-SK, ki slovenskim zagonskim podjetjem zagotavljajo od 54.000 EUR do 600.000 EUR zagonskih sredstev.

 

SPOZNAJ STARTUPPLUS PROGRAME

 

###

 

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

 

 

Značke
Growdigital Startupplus SPS
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.