Koliko šteje moja beseda, kaj je čigavo in kdo je zares glavni?

Dne 22. februar 2017 objavil Anja Kodra
 
Upravljanje s človeškimi viri se sliši kot zadeva, s katero se ukvarjajo le ”dinozavrske” korporacije. Temu seveda ni tako, saj so ravno v startup podjetjih za realizacijo ideje najpomembnejši ljudje, do zmagovalne startup ekipe pa lahko pridemo le z jasno komunikacijo in jasno opredeljenimi nalogami, vlogami ter pričakovanji! S temi besedami je doktorica psihologije in direktorica podjetja HRM Maja Fesel Kamenik na predavanju o sestavljanju in upravljanju timov udeležence zimskega bootcampa, ki so lani jeseni prejeli investicijo SK75 Slovenskega podjetniškega sklada, pospremila na pot harmoničnega dela in ustvarjanja s prvimi sodelavci ter optimalnega procesa usklajevanja rasti ekipe.



Kot so povedali tudi udeleženci bootcampa, prve težave nastopijo že ob iskanju sotrpinov, ki bodo živeli in dihali njihovo idejo ter bodo pripravljeni stopiti korak dlje.
 
 

Za svet startupov ni primeren vsak korenjak ali junakinja

Iskanje pravih ljudi, s katerimi premagujejo ovire in uspešno razvijajo svoj produkt, je prvi izziv, s katerim se podjetniki srečajo, še preden podjetje sploh nastane. Kot so povedali tudi udeleženci bootcampa, prve težave nastopijo že ob iskanju sotrpinov, ki bodo živeli in dihali njihovo idejo ter bodo pripravljeni stopiti korak dlje.
 

Motivacija, ki ni nujno le finančne narave

Svet startupov je specifično okolje, ki ni primerno za vsakogar, ne glede na to, kako močno jih področje, s katerim se zagonsko podjetje ukvarja, morda zanima. Kot je poudarila predavateljica Maja Fesel Kamenik, so to specifični posamezniki, ki jih določa močna želja po izzivih, podjetniška naravnanost in močna motiviranost, ki ni nujno finančne narave.


Predavateljica Maja Fesel Kamenik je doktorica psihologije z
dizertacijo na temo ključnih dejavnikov uspešnosti pri vodjih. 
 

Od porodnih krčev do jasne strukture

Po uvodnih predstavitvah vsakega od udeležencev se je po predavalnici razleglo olajšanje, saj se je večina, če ne že soočala, pa vsaj spraševala o podobnih dilemah:
  • Kako na prava mesta postaviti prave ljudi?
  • Kako te ljudi voditi, motivirati in obdržati v začetni hektiki, ko za vse to primanjkuje časa?
  • Kako prerasti iz družinske v korporativno kulturo in kako ob tem ne izgubiti zaupanja in tranparentnosti?
  • Kako rešiti težavo razpršenega odločanja in postaviti jasne parametre lastništva ter sprejemanja odgovornosti?
Kot popotnico na vratolomni vožnji startup podjetništva je predavateljica za pot proti uspehu izpostavila pet ključnih elementov:
 

#1 Kreativne ideje in preskoki se rodijo v kontriranju, zato prijatelji niso najboljša izbira

Prva napaka, na katero ni imun nihče je, da v krog ustanovne ekipe povabimo svoje prijatelje. Prijateljski odnos je v konfliktu z željo po rasti, saj se inoviranje, kreativne ideje in preskoki rodijo v kontriranju, neskladnem mišljenju in nasprotjih. Do naslednje faze razvoja podjetja boste prišli le, če bo vašemu razmišljanju nekdo odkrito nasprotoval, psihološko pa smo nagnjeni k temu, da imamo v krogu prijateljev ljudi, s katerimi si delimo isti miselni okvir.
 

#2 Napačno kadrovanje v povprečju stane šest do 12 plač, zato mu namenite pravo pozornost

Čeprav se marsikomu v obilici drugih nalog zdi to zanemarljiv del, ki se ga želi predvsem čim prej znebiti, je še kako pomemben! Napačno kadrovanje lahko startup podjetje v povprečju stane 6 do 12 plač, da ne omenjamo najpomembnejšega elementa, to je izgubljeni čas. Poti za iskanje novih sodelavcev je mnogo, od podjetij, specializiranih za iskanje, do portalov, strokovnih združenj in izobraževalnih ustanov. S kandidati se je vredno videti vsaj trikrat, da se spoznate ob različnih dnevih in situacijah ter na različne načine preverite, ali se njegova znanja in predvsem vrednote skladajo z mestom, ki ga čaka v vaši ekipi. Brez dvoma je to izziv, ki se mu je vredno posvetiti bolj, kot le pridobiti nekaj priporočil prijateljev ali stanovskih kolegov.
 

#3 Naj sodelavci ne izvedo iz poročil, da je podjetje prejelo pomembno investicijo

Ko podjetje raste in se ekipa širi nastane potreba po jasnejši strukturi. Konec koncev vas bo k temu prisila že slovenska zakonodaja, ki za podjetja z več kot 10 zaposlenimi predvideva uradno določene akte in strukturo. Vzpostavi se hierarhija, ki lahko privede tudi do blokade v komunikaciji. Informacije se ne delijo več v pogovoru soustanoviteljev za mizo, temveč je potrebno sodelavce sproti informirati o stanju podjetja in ključnih ciljih za naslednje četrtletje. To je popolnoma običajen pojav, pomembno pa je, da se nanj pripravite. Nihče si ne želi, da bi sodelavec šele prek večernih poročil izvedel, da je podjetje prejelo pomembno investicijo.
 

#4 Koliko šteje moja beseda, kaj je čigavo in kdo je zares glavni?

Pri razvoju startupa pogosto pride do vprašanja, kdo je zares glavni, koliko šteje moja beseda in kaj je čigavo. Člani ustanovne ekipe in pridruženi člani morajo imeti jasno razdeljene vloge, čemur odgovarja tudi lastniška struktura in obveznosti, ki iz njih izhajajo. Ljudje radi sprejmemo odgovornost v rožnatih časih, toliko manj, ko se kaj zalomi. Tudi kasneje je potrebno zaposlenim čim bolj jasno definirati vlogo in naloge, predvsem pa, kaj točno se od njih pričakuje. Kjer pričakovanja niso jasno določena jih zaposleni ustvarijo sami, ta pa morda ne bodo združljiva z vašo vizijo.


#5 Ne ustrašite se padcev in bodite pripravljeni na hitro rast!

Življenjska pot, tako osebna kot poslovna, pri večini izmed nas ne predstavlja linearne premice, temveč se pred življenjskim vzponom pogosto srečamo s padcem. Pomembno je, da se teh nihanj ne ustrašite. Vsaka izmed faz razvoja, od ideje do uspešno rastočega podjetja, ima svoje prednosti in pasti na katere se poskušajte čim bolje pripraviti, napake pa vzemite kot izkušnjo in lekcijo za naprej.



Startupi so v dveh tednih intenzivnega bootcampa spoznali ključne poslovne funkcije, pomembne za zgodnjo fazo poslovanja in komplementarne vsebine, ki jih potrebujejo v prvem letu poslovanja in dalje. 
 


In ne pozabite, startupi so predvsem ljudje!

Svet hitro rastočih zagonskih podjetij je poseben kraj, kjer lahko živi in cveti specifičen tip posameznikov. Uspešno in plodno delo pa se ne zaključi z odkritjem pravega sodelavca ali sodelavke, temveč je potrebno dalje graditi odnose, jasno izraziti pričakovanja in negovati komunikacijo med člani ekipe. Ustanovitelji so tisti, ki vzpostavijo kulturo podjetja in za marsikaterega so se toksična kultura in nejasno komunicirana pravila izkazala za prvi korak proti razpadu ekipe. Zato si naslednjič na namesto vprašanja, ”kako mu to ni bilo samoumevno”, raje vprašajte, ”zakaj mu nihče ni povedal, da se to od njega pričakuje.”
 
 
 
- - -


O bootcampu

Za prejemnike lanske jesenske investicije SK75 Slovenskega podjetniškega sklada smo v sodelovanju s Poslovnimi angeli Slovenije, Red Orbit, D.Labs, Zavod Hekovnik, CEED Slovenija, 30Lean in Deloitte Svetovanje izvedli dvotedenski izobraževalni program.

V njem so startupi  spoznali tudi vzpostavljanje ključnih procesov delovanja podjetja, produktnega managementa, prodaje in spletnega marketinga, vstopa na tuje trge, metrike poslovanja pravne in davčne vidike širjenja v tujino, filozofijo ven iz stavbe in proces validacije ključnih hipotez, najpogostejša pravna vprašanja.

Skupaj s  svetovalci in predavatelji so startupi reševali tudi vsa ključna vprašanja, s katerimi se trenutno soočajo na svoji podjetniški poti. Rezultat bootcamp programa je operativni izvedbeni dokument, ki bo podjetniku omogočal učinkovit napredek in doseganje naslednje razvojne stopnje, članom strokovnega sveta pa spremljanje napredka in doseganja zastavljenih ciljev. 

 

Program omogočajo

 

##ENovice##



 

 
Značke
Bootcamp SK75 Maja Fesel Kamenik
Pomočnica na projektih Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.