Kaj imajo skupnega Charles Darwin, poslovni mastermind in Youtube?

Dne 26. julij 2023 objavil Urban Lapajne
 

Trije navidezno nepovezani pojmi povezujejo dogodek Poslovni mastermind. Pojem “Mastermind” postaja vse bolj pogosto del programskega repertoarja podjetniških dogodkov in programov, pospeševalnikov ter na splošno načinov pridobivanja novih znanj in izmenjave izkušenj. Poslovni mastermind se je zato letos uvrstil v paleto Startup Plus programov, s katerimi Slovenski podjetniški sklad z zunanjimi izvajalci podpira razvoj in rast slovenskega startup ekosistema. Dogodek je bil namenjen podpori obstoječim podjetnikom Sklada kot tudi bodočim. Organiziralo ga Združenju YES, ki je ob koncu maja v dvodnevnem dogodku zbralo 18 ekspertov, ki so z zanimivimi vsebinami pritegnili 178 udeležencev. Podrobnosti o tem velikem podjetniškem eksperimentu v nadaljevanju v intervjuju z direktorjem Združenja YES, Juretom Prinčičem ter Gregorjem Gostinčarjem, ki je udeležencem dogodka razkril ključne prednosti uporabe Youtube kanala za poslovno rast.

 

Preden pa se poglobimo v vsebino podjetniškega dogodka, pa nekaj zanimivih dejstev o izobraževalnem formatu “mastermind”, ki je, kot bomo spoznali v nadaljevanju, reinkarnacija že zelo starega koncepta, ki je izumil eden največjih znanstvenikov našega časa. 

 

Kaj bistvo “mastermind” dogodka?

Podjetniški Mastermind je dogodek, ki združuje skupino podjetnikov, ustanoviteljev in vodilnih v majhno, zaupno skupnost. Njihov cilj je izboljšanje poslovanja, reševanje izzivov, odkrivanje novih priložnosti in spodbujanje osebnega in strokovnega razvoja. Glavna značilnost tega formata je skupinsko sodelovanje, kjer vsak udeleženec prinaša svoje izkušnje, znanje ter mnenja in jih deli z ostalimi, kar spodbuja ustvarjanje sinergij in ustvarjanje inovativnih rešitev.

 

Jani Pravdič, soorganizator dogodka v debati z udeležencem

 

Besedo “Mastermind” izumil Charles Darwin

Izraz "Mastermind" je prvotno izpeljan iz književnih del Charlesa Darwina, ki ga je uporabil za opis skupinskega razmišljanja in sodelovanja za reševanje izzivov. V podjetniškem kontekstu je izraz med podjetniške navdušence leta 1937 ponesel Napoleon Hill, ameriški avtor klasike "Think and Grow Rich" (Razmišljaj in postani bogat). V svoji knjigi je Hill razložil koncept "Mastermind Group," kjer je poudaril moč sodelovanja in povezovanja s sorodnimi umi za doseganje ciljev.

 

Ključne značilnosti formata

Mastermind dogodki temeljijo na nekaj temeljnih premisah, ki udeležencem omogočajo hiter napredek in neposredno dodano vrednost. Te premise so naslednje:  

 

  • Spodbujanje akcije: Mastermindi znani po tem, da udeležencem dajejo nov zagon in jih spodbujajo k odločnim korakom. Skupinska podpora lahko spodbudi udejanjanje idej, ki bi jih sicer težje uresničili.
  • V ospredju je vzajemnost: Osrednja načela mastermind skupnosti so zaupanje in vzajemna pomoč. Udeleženci prisegajo na zaupanje. Hrkati se zavežejo, da bodo tudi sami aktivno prispevali k skupnosti.
  • Raznolikost bogati skupnost: Mastermindi pritegnejo raznolike posameznike iz različnih panog in ozadij. To omogoča bogat razpon različnih idej in perspektiv, ki se prepletajo v inovativne rešitve.
  • Napredek na dolgi rok: Redne delavnice mastermind skupine omogočajo dolgoročno rast in razvoj udeležencev. Sčasoma se razvije močna medsebojna povezava, ki traja tudi zunaj dogodka.

 

Podjetniški Mastermind je postavil nove standarde za podjetniške dogodke, saj poudarja moč sodelovanja, mreženja in skupinskega razmišljanja. Ta edinstven format ne le spodbuja uspešnost poslovanja, ampak tudi krepi podjetniške vezi in ustvarja dolgotrajne prijateljstva. Srečanje kreativnih umov, združenih z vzajemno podporo, daje rojstvo inovativnih zamisli in odpira pot novim priložnostim za vse udeležence.

 

Prosta mesta pošla v manj kot 24 urah

Organizator prvega poslovnega masterminda pod okriljem Startup Plus Programa, je bilo Združenje YES. Organizatorji so v dvodnevni program, ki je potekal 20. in  21. maja  pritegnili 18 zanimivih predavateljev, ki so vodili enako število dve uri trajajočih delavnic, na katerih je sodelovalo 178 udeležencev. O velikem interesu za dogodek govori dejstvo, da so razpoložljiva mesta za delavnice, na katerih je bila omejitev 20 udeležencev, pošla v manj kot 24 urah. Dogodek je bil odprtega tipa in se ga je lahko udeležil kdorkoli, ki je bil seveda dovolj hiter pri prijavi. 

 

Udeleženci Podjetniškega masterminda

 

Od umetne inteligence do vodenja tima

Organizatorji so teme izbrali na podlagi njihovih dolgoletnih izkušenj organizacijo podobnih dogodkov za svoje člane, potem pa so iz vrst svojih članov poiskali posameznike, ki imajo s posamezno temo veliko izkušenj in poglobljenega znanja. Udeleženci so tako lahko uživali v programu z naslednjimi strokovnjaki: 

 

  • Boris Cergol, je govoril o uporaba umetne inteligence v podjetju,

  • Klemen Selakovič o tem, kako postati uspešen ustvarjalec vsebin,

  • Ivanka Mabič Gagič o uspešni prodaji na Amazonu,

  • Tim Berce o učinkovitem copywritingu,

  • Domen Rozman o gradnji prepoznavno znamko s TikTokom,

  • Jan Forsthuber o tem, kako razviti uspešen fizičen produkt,

  • Primož Oberč o prodaji na TikToku,

  • Jan Pinterič o podjetništvo kot načinu življenja,

  • Gregor Kosi o vodenju zmagovalne ekipe,

  • Gregor Gostinčar o uporabi YouTuba za rast podjetja,

  • Peter Mesarec o tem, kako s SEOtom do najvišjih pozicij na Googlu,

  • Eva Škedelj o Ad policy-ju,

  • Jan Bešter o tem, kako uspeti z native oglaševanjem,

  • Črt Podlogar o receptu za uspeh s performance marketingom,

  • Timotej Gračner o tem kako hitro od ideje do izvedbe v primeru spletne trgovine,

  • Simon Terbovšek o tem kako postaviti donosno spletno trgovino, 

  • Matej Bešter o 4 fazah do 20 milijonskega prometa in prodaje podjetja, ter 

  • Primož Božič o uporabi email marketinga za rast podjetja. 

 

Cilj organizatorjev je bila učinkovita predaja akumuliranega znanja

O ozadju organizacije podjetniškega masterminda smo govorili z Juretom Prinčičem, direktorjem Združenja YES, ki je bogate izkušnje z organizacijo podobnih dogodkov ter znanja svoje mreže, na ta način ponudilo širši slovenski podjetniški skupnost s poudarkom na obstoječih podjetnikih iz portfelja Sklada ter tudi potencialnim novim. 

 

Intervju v celotni obliki je na voljo v spodnjem videu, nekaj ključnih mislih pa je povzetih v spodnjih odgovorih.

 

Jure Prinčič, direktor Združenja YES

 

Zakaj ste se odločili za organizacijo Poslovnega mastermind dogodka?

Za ta format smo se odločili zato, ker smo hoteli čim več znanja, ki ga kot Združenje YES z našimi člani premoremo, ponuditi v čim bolj strnjeni in kvalitetni obliki širšemu svetu.  

 

Dogodek je ponujal ogromno vsebin v strnjenem formatu. Kakšen poudarek?

Na dogodku smo imeli 18 predavateljev, vsi iz prakse, ki so moderirali manjše skupine. Delavnice so zato izpadle zelo interaktivne in zelo sproščene, kar je bil naš glavni cilj.

 

Kakšne so izkušnje Združenja YES s podobnimi formatov dogodkov? 

V združenju YES je glavno vodilo, da se naši člani, teh je sedaj že več kot 300, dobro počutijo. Sedaj se dogaja, da formalne oblike dogodkov, ne prinesejo več takšnih rezultatov, kot pa “navidezno” neformalna oblika kot je recimo mastermind. Sproščeno, prijetno, komunikativno in skrbna izbira udeležencev, zagotavljajo najboljše dogodke. Ključ do dobrega rezultata je dobro počutje in sproščenost. 

 

Kaj sta po vaši oceni ključni vrednost tovrstnega formata? Kaj je najpomembnejše?

Na dogodku smo imeli več 170 ljudi. To pomeni 170 različnih zgodb. Nekaterim je bilo pomembno, da so pridobili nova znanja, enim je bilo bolj pomembno, da so pridobili nove povezave. Iz našega vidika je zato težko odgovoriti na vprašanje kaj je najpomembnejša vrednost, gotovo pa se trudimo obdržati dober balans.

 

Kaj so bila vaša izhodišča za oblikovanja programa?

Pri oblikovanju programa naše izhodišče niso bili predavatelji temveč kaj bi bile teme, ki bi bile zanimive za potencialne udeležence. Postavili smo se v čevlje potencialnega obiskovalca in postavili 18 različnih tem. Ko smo imele teme določene, smo na podlagi tega iskali predavatelje. Večino predavateljev smo našli znotraj članov Združenja YES, nekaj pa je bilo tudi zunanjih.    

 

Celoten intervju je na ogled v zgornjem videu.

 

Grega Gostinčar je o tem, zakaj ne smete zanemarjati Youtuba

Eden izmed predavateljev na omenjenem dogodku je bil tudi Grega Gostinčar, soustanovitelj porfteljskega podjetja Biohacking Vital d.o.o., ki pod blagovno znamko FeelRooty razvija in prodaja prehransko dopolnilo MagicRooty. Grega je govoril o uporabi Youtube platforme za rast podjetja in je najpomembnejše nasvete povzel v spodnjih točkah.

 

 

Grega Gostinčar o Youtube platformi

 

Tvoja delavnica je imela naslov kako izkoristiti Youtube (YT) za rast podjetja. Vprašanje postavljam v imenu vseh tistih, ki še ne izkoriščajo tega kanala. Za katera podjetja oz. tipe produktov je Youtube najbolj primeren kanal za rast? 

Mislim da je youtube primeren za vse tipe podjetij. Še predvsem je najbolj primerne za vse tiste, ki se fokusirajo na b2c segment, torej na končne uporabnike ali potrošnike. Seveda pa lahko prav vsak tip podjetja najde svoje potencialne stranke na tem kanalu.  

 

Kaj so po tvojem mnenju največje prednosti YT kanala pred ostalimi kanali, ki tudi omogočajo pretočno video vsebino (TikTok, Instagram, Facebook ...)? 

Največja prednost je ta, da kot ti neko video vsebino objaviš, govorimo seveda o organskih objavah, te video vsebine ostanejo objavljene mesece, leta, desetletja, toliko dolgo kot pač želiš. In ponavadi videi več let nabirajo oglede, kar pomeni, da ti več let delaš bodisi branding, bodisi bodisi nabiraš “leade” ali pač kaj tretjega. Za razliko od vseh ostalih kanalov, kar moraš vsak dan ne večkrat, dnevno ali pa vsaj parkrat tedensko objavljati vsebine.

 

Kaj so po tvojem mnenju ključni razlogi, zaradi katerih se podjetja ne poslužujejo tega kanala. 

Predvsem je ta kanal časovno in stroškovno potraten. Potrebuješ opremo, moraš znati snemati, rabiš avtorje, snemalce, potrebuješ strategijo, potrebuješ konsistenco, potrebuješ studio. Youtube je izredno kompleksen kanal za začeti, še posebej za blagovne znamke. Na začetku vzame ogromno časa ali veliko denarja, ponadavi pa kar oboje. 

 

Na kratko, kaj vse podjetje potrebuje, da začenja z oglaševanjem na tem kanalu?

Ko govorimo o začetku imamo dve možnosti. Eno je oglaševanje, drugo objavljanje na kanalu oziroma grajenje le tega. Kar se tiče oglaševanja ne rabiš nič kaj posebnega. Potrebuješ video, ki pritegne pozornost in katerega oglašuješ preko google adwords računa. Ponavadi oglaševanje zaupam agenciji, lahko pa to storimo tudi sami. Pomembno je, da video pritegne pozornost in doseže zastavljen cilj, ki je lahko na primer direktna prodaja ali recimo povraten klik. 

 

Pestra paleta Startup Plus Programov ponovno na voljo drugo leto

Slovenski podjetniški sklad je za portfeljska podjetja v preteklih petih letih organiziral tudi številne druge vrhunske podjetniške programe, kot so Startup klinika, konferenca Podim, vertikalni pospeševalniški programi, mednarodni pospeševalniški programi, program Grow Digital, mednarodno srečanje investitorjev in mnoge druge.  Vsebinski programi učinkovito dopolnjujejo finančne produkte kot so P2, SK75 in SI-SK. Bogata paleta programov bo podjetnikom znova na voljo v začetku prihodnjega leta, saj z letošnjim letom zaključuje obstoječa finančna perspektiva. 

 

SPOZNAJ DRUGE PROGRAME


 

###

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

 

Značke
Startupplus SPS MGTŠ StartupSlovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.