Settings = { cultureInfo: "sl-si", cookieUrl: "/sl-si/politika-piskotkov", };

Že veste, kako lahko partnerstvo med startupi in korporacijami zagotovi uspeh?

Dne 17. september 2019 objavil Mitja Sagaj

Korporacije, a ste že razmišljale o sodelovanju s startupi & scaleupi? "Uspešna sodelovanja lahko sprostijo izjemne obojestranske koristi, a pot do tja ni brez izzivov," razkriva raziskava Startupbootcamp med alumniji iz številnih različnih industrij in regij po svetu. In vi, startupi & scaleupi, ste že kdaj razmišljali o sodelovanju s korporacijami?

 

 

Startupi in scaleupi so postali dragocen vir za korporacije pri razvoju njihovih inovacij in rasti. Prav tako pa so startupi & scaleupi lahko tudi zavezniki korporacij pri dvigovanju korporativne kulture na novo, višjo raven in zagotovilo za dolgoročni uspeh. Startupi, korporacije pa so lahko vaš vir do potrebnih resursov za inoviranje. Želite primer? Ko je Boulder Brands leta 2012 prevzel startup za prozivodnjo brezglutenske hrane Udi in mu tako omogočil dostop do svojih resursov za širitev, je promet Udija zgolj v treh letih narasel s 93 ameriških dolarjev na 300 milijonov dolarjev v letu 2015.

 

Od prevzemnih tarč do poslovnih partnerjev

 

Nekoč je veljalo, da je edina interakcija med korporacijami in startupi potekala za pogajalsko mizo. Korporacije so imele malo spodbud, zakaj bi bile pozorne na nesistematične mlade firme. Startupi so bili tako prepuščeni samim sebi, dokler niso postali prevzemne tarče, kar jim je omogočilo dostop do vzvodov na korporativni ravni.

 

"Sindrom TNNI (to ni naša inovacija) ubija inovativnost v korporacijah"

 

Za slovenske korporacije sicer po besedah zagnanega podjetnika in investitorja Aljoše Domijana velja nezainteresiranost za startupe, bodisi za sodelovanje bodisi za naložbe. Tudi Aleš Pustovrh, partner v Fil Rouge Capital, opozarja, da sindrom TNNI (to ni naša inovacija) ubija inovativnost v korporacijah.

 

ŽELIM SEZNAM STARTUPOV & SCALEUPOV

 

A po drugi strani je vendarle spodbudno, da vse več podjetij imenuje svoje direktorje za razvoj inovativnosti (CINO – Chief Innovation Officer), nekatera podjetja pa kar celotne oddelke: "Marsikatera velika družba je na zagonska podjetja začela gledati kot na eno od možnosti za svoje preoblikovanje - pogosto imenovano digitalna transformacija - in se je začela resno zanimati zanje."

 

Sveža perspektiva in inovativen pristop

 

Glavni prednosti povezovanja s startupi za korporacije sta sveža perspektiva, ki jo prinesejo, in inovativen pristop, ki ga razvijajo z ustvarjanjem lastne realnosti namesto da bi se le odzivali na zunanje dejavnike.

 

Namreč, kot opozarja Thomas R. Werner, direktor v Cisco EIR, bo zgolj ena stran vse težje naslavljala vse izzive: "Zato je skupno inoviranje programov z možnim fokusom na soustvaranje in družne pobude tako dragoceno."

 

Na PODIM konferenci se tkejo nova partnerstva in sodelovanja med startupi in scaleupi ter korporacijami.

 

Startupi namreč z novimi pristopi, hitrejšim delovanjem in večjo stroškovno učinkovitostjo pomagajo zmanjševati stroške, povečevati marže in širiti tržni delež uveljavljenih podjetij. Startup ekosistem slovi po skrajševanju inovacijskih ciklov, raziskovanju tehnologije, izboljšanju obstoječih poslovnih modelov, podjetniški kulturi, ki je že vgrajena v njihov DNA, in po hitrejšem in učinkovitejšem izumljanju novih kultur kot velika podjetja.

 

"Podjetniki imajo v rokah ključ, ki bo podžgal inovativnost, ki manjka korporacijam"

 

Če povzamemo – startupi lahko dvignejo korporativno kulturo na novo raven! "Podjetniki imajo v rokah ključ, ki bo podžgal inovativnost, ki manjka korporacijam,"pravi dr. Thomas Funke, vodja oddelka za podjetništvo in inoviranje v RKW, think tanku nemškega zveznega ministrstva za gospodarstvo.

 

 

Korporacije in startupi so v svojem bistvu zelo različni in vedno bodo, a ...

 

Zelo nazoren primer velikega sodelovanja med uveljavljeno korporacijo in startupom, ki izvira iz Insurtech inovacijskega vikenda v Tovarni podjemov, podjetniškem inkubatorju Univerze v Mariboru, je intenzivno sodelovanje med slovenskim startupom Movalyse in drugo največjo zavarovalnico v državi, Zavarovalnico Sava, na področju zavarovanja tatvine motornega kolesa. To je le en primer takšnih dobrih praks.

 

ŽELIM SEZNAM KORPORACIJ

 

Korporacije in startupi so v svojem bistvu zelo različni in vedno bodo, vendar se ravnovesje moči med startupi in korporacijami spreminja, spreminja se tudi njihov odnos. To ni več zgolj antagonistično ali z namenom prevzema.

 

Raziskovalna študija Imaginatika in MassChallenga je pokazala, da startupi dosledno poudarjajo vlogo korporacije kot neformalnega mentorja. Študija dodaja: "Prav tako vidijo korporacije kot partnerje, ki lahko ponudijo dostop, nasvete in strateške priložnosti za obojestransko korist v kratkoročnem in srednjeročnem obdobju."

 

"Sodelovanje korporacij in startupov ima velik potencial, da pomaga korporacijam ostati konkurenčne, startupom pa pomaga rasti in se razvijati"

 

"Sodelovanje korporacij in startupov ima velik potencial, da pomaga korporacijam ostati konkurenčne, startupom pa pomaga rasti in se razvijati. Kakorkoli, uspeh tovrstnih pobud je zelo odvisen od predanosti top menedžmenta in odličnosti izvedbe inovativnih vzvodov. Jasni in transparentni cilji in premišljena metodologija sta zagotovilo za uspeh," pravi Heinrich Schmid-Schmidsfelden iz inovacijskega menedžmenta pri Kapschu za white paper WhatAVenture.

 

Stvari je treba narediti - pravilno

 

WhatAVenture, partner PODIM konference, osrednjega mreženjskega dogodka slovenske startup skupnosti in najvplivnejšega startup in tehnološkega dogodka v regijah Alpe-Adria in Zahodnega Balkana, je preprosto ponudil resničnostni preizkus - po eksperimentiranju z različnimi formati za sodelovanje med stratupi & scaleupi z uveljavljenimi podjetji, skavtanju nekaj tisoč startupov in poskusih njihovega medsebojnega povezovanja je jasno - za uspeh je treba narediti stvari pravilno.

 

"Treba se je osredotočiti na proces, ne na popolno vizijo"

 

Treba je vedeti, kakšni modeli sodelovanja obstajajo, treba se je osredotočiti na proces, ne na popolno vizijo, kot svetuje Gerald Vanderpuye, ustanovitelj in izvršni direktor podjetja BuyerDeck.

 

Če želite vedeti vse o vrednosti sodelovanja med startupi in scaleupi s korporacijami in če želite narediti stvari pravilno, si snemite belo knjigo Start:up Slovenija o sodelovanju med startupi in korporacijami Sodelovanje za inoviranje – Kako lahko partnerstvo med startupi in korporacijami zagotovi uspeh.

 

ŽELIM SEZNAM STARTUPOV & SCALEUPOV

 

ŽELIM SEZNAM KORPORACIJ

Komuniciranje in PR Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.