Doseži svoje poslovne cilje z LinkedInom

Dne 29. december 2022 objavil Anemari Pediček

Dandanes LinkedIn več ni samo socialno omrežjo, ampak je vrhunsko poslovno orodje, ki nam lahko pomaga pri pridobivanju posla, zaposlovanju, grajenju prepoznavnosti itd. Na LinkedInu najdemo že več kot 800 milijonov uporabnikov (osebnih profilov) in več kot 50 milijonov podjetij (poslovnih strani) iz več kot 200 držav.

 

Vendarle je pomembno, da to poslovno orodje uporabljamo na pravilen in čim bolj efektiven način. Več o najbolj priljubljenem poslovnem družbenem omrežju nam je razkrila Manca Korelc, ki velja za eno najbolj prepoznavnih slovenskih LinkedIn strokovnjakinj. Manca je v LinkedIn svet vstopila pred 8 leti in ga takoj vzljubila. Poglej, kaj nam je razkrila.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Manca Korelc, vir: LinkedIn.

 

Ogromna baza podatkov, ki je brezplačna 

Danes LinkedIn z več kot 875 milijon uporabniki predstavlja eno največjih družbenih platform. To pomeni, da lahko na tej platformi najdemo neomejeno količino povezav in priložnosti za mreženje. 

 

Po besedah Mance je največja prednost LinkedIna ogromna baza podatkov, ki je brezplačna. Na njej dobimo podatke o ljudeh, podjetjih, dogodkih, objavah, storitvah, šolah in tako naprej. Je platforma za mreženje, povezovanje in generiranje novih priložnosti, ki omogoča doseganje naših ciljev. 

 

A LinkedIn se bistveno razlikuje od ostalih družbenih omrežij. Njegova glavna razlika je, da je namenjen poslovnemu povezovanju oziroma grajenju B2B posla. Njegov namen ni, da na njem čvekamo o vremenu ali prostem času, ampak da ga uporabljamo zelo strateško. 

 

Tudi LinkedInov algoritem deluje popolnoma drugače, saj za ugotavljanje pomembnosti objav proučuje več dejavnikov, od slovnice, linkov, hastagov do pogostosti objavljanja. LinkedInov algoritem želi, da večina komunikacije poteka na tem omrežju, zato ni priporočljivo, da v objave dajemo linke in konstantno vodimo na naš blog. 

 

Se sprašuješ, zakaj se ti na “feedu” prikazujejo objave, ki so stare že več kot teden dni?

 

Manca nam je razložila: 

“Za LinkedIn velja statistika, da manj kot 5 odstotkov LinkedIn članov, globalno, objavi, deli ali “reposta” objavo, kar je zelo malo. Prav zaradi tega na LinkedInu ni toliko objav, glede na število članov in se lahko ena objava valja na “feedu” tudi teden dni.

Z 8 koraki do uspeha na LinkedInu

 

Manca nam je pomagala pri pripravi LinkedIn checkliste, ki vsebuje nasvete za uspešno delovanje na tem omrežju. Preveri jih v nadaljevanju. 

 

1. Razumi, kaj želiš doseči in koga 

Za uspešnost na LinkedInu je potrebno vedeti, kaj so naši končni cilji. So to transakcije, sestanki ali želimo doseči investitorje? Postavljene moramo imeti točno določene cilje, ki so specifični, merljivi, dosegljivi, relevatni in časovno občutljivi.  

2. “Giving mindset”

Če želimo ustvarjati dobre vsebine je potrebno, da živimo “giving mindset”. To pomeni, da kadar gremo na Linkedin nenehno razmišljamo o tem, da naši publiki nekaj damo. To so lahko koristne informacije, nasveti itd. “Giving mindset” ne pomeni, da bomo naredili posel čez noč, bomo pa z njim dosegli kvaliteto in kredibilnost, kar dandanes ljudje najbolj cenijo. 

 

Po Mancinih besedah je izrek, ki povzame logiko “Giving mindset”: 

“You should win the relationship even if you lose a sale.”

3. Urejen LinkedIn profil

Za uspeh na LinkedInu je zelo pomemben tudi urejen profil. LinkedIn mora govoriti o nas, a tukaj moramo imeti v mislih, da ni namenjen nam. Namenjen je tistemu, ki pride na naš profil. 

 

Najbolj tipična napaka, ki jo opaža Manca je, da ima večina profil urejen tako kot, da iščejo službo. LinkedIn NI copy paste našega življenjepisa. 

 

Linkedin ni naš življenjepis, niti naša poslovna vizitka, ampak je naš “landing page”, ki ga uporabljamo, ko iščemo nove stranke.

 

Naš LinkedIn mora odsevati takšne informacije, ki bodo v strankah vzbudile kredibilnost in zaupanje

 

Ne pozabi! Večina ljudi danes googla, zato je res pomembno, da imamo urejen profil in dobro profilno fotko. 

 

4. Izobraževalna vsebina

Vsaj 40 - 50 odstotkov naše vsebine more biti izobraževalne, saj prav ta vsebina generira posel in vpliva na nakupne procese. 

 

Ampak zakaj bi pisali izobraževalne vsebine, če pa imajo osebne in uspešne zgodbe veliko večji “enagegement”? 

 

Po Mancinih besedah je v človeški naravi, da “lajkamo” in se “engagamo” z osebnimi zgodbami, a takšne vsebine ne naredijo nič v smeri kredibilnosti in zaupanja. Takšne vsebine ne prodajajo. Pomembno je, da na naših kanalih večinoma delimo izobraževalne vsebine in šele nato osebne zgodbe, ki pa morajo biti povezane z našo kariero. 

 

Izobraževalne vsebine so pomembne, ker skozi njih gradimo “personal brand”. 

 

5. Vključevanje v komunikacijo

Vključevanje v komunikacijo je na LinkedInu zelo pomembno. Ko napišemo objavo moramo odreagirati na komentarje. Veliko ljudi podcenjuje moč lajkov in komentarjev, ki pa lahko naredijo prave (poslovne) čudeže. Notification-e in sporočila je potrebno konstantno pregledovati in na njih odreagirati. Ljudi moramo pridobiti, da se vpletejo v komunikacijo z nami. 

 

6. Grajenje mreže kontaktov 

Največja vrednost LinkedIna se skriva ravno v ljudeh, s katerimi se lahko povežemo. LinkedIn je platforma, ki je namenjena povezovanju in grajenju mreže novih kontaktov. Na tej platformi ne rabimo iti na veliko maso, moramo pa resno skrbeti, da naša mreža kontaktov res raste, saj bomo le na tak način imeli občinstvo, ki bo spremljalo naše objave. Mrežo gradimo tako, da lajkamo, komentiramo in se povezujemo.

 

7. Personalizirana komunikacija

Na LinkedInu moramo biti osebni, a to ne pomeni, da z našo mrežo kontaktov delimo osebne zgodbe, ampak da z njimi komuniciramo personalizirano. Danes preveč ljudi na LinkedInu komunicira robotsko. Uporabljajo “template” in na tak način isto nagovarja tudi po 300 ljudi. To je velika napaka. Enostavno ne moremo nagovarjati isto HR managerja, prodajnika ali CEO-ta. Komunikacijo je potrebno personalizirati na posameznika. LinkedIn ni email marketing, zato moramo preden kontaktiramo osebo pregledati profil in jo nagovoriti personalizirano. 

 

8. Konsistentnost

LinkedIn mora postati navada, nanj moremo gledati kot na email. Email imamo vsi, nanj nas ne rabi nihče spomniti in tako more biti LinkedIn. Res je pomembno, da LinkedIn spremljamo redno, da vidimo kaj se dogaja z našo mrežo, se z njo povezujemo in objavljamo poučne vsebine. 


 

3 ključne napake, ki jih delamo na LinkedInu

Manca nas je opozorila na 3 glavne napake, ki jih delajo podjetniki na LinkedInu:

 

1. Nekosistentnost

Ena največjih napak, ki jih delajo podjetniki na LinkedInu je, da ga zaženejo, delajo na njem in nato nanj pozabijo. LinkedIn mora biti navada. Nanj moramo gledati kot na mail.

 

2. Pasivnost v dvosmerni komunikaciji

Ena tipičnih napak je tudi pasivnost, ki se nanaša na to, da na primer nekaj objavimo nato pa nismo tam. Dobimo lajke, komentarje, a jih opazimo komaj čez 1 teden ali na njih sploh ne reagiramo. Prav tako ne odreagiramo na “invitation na connect”.

 

3. “Spammanje”

Veliko podjetij brezglavo dodaja različne kontakte in piše “robotska” sporočila. LinkedIn je orodje, ki prepozna takšno vedenje in lahko podjetje za to tudi kaznuje - zablokira profil, omeji pisanje sporočil, dodajanje ipd.

 

Manca Korelc s svojimi izkušnjami pomaga in svetuje startup podjetnikom v okviru Startup klinike. Se želiš pridružiti Startup kliniki? Več izveš tukaj

 

Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.