Settings = { cultureInfo: "sl-si", cookieUrl: "/sl-si/politika-piskotkov", };
 

Na Kickstarter zdaj tudi slovenska podjetja

Dne 6. oktober 2020 objavil Mitja Sagaj
 

Čeprav so slovenske kampanje na Kickstarterju s 55-odstotno uspešnostjo precej uspešnejše od globalnega povprečja vseh kampanj (37 %), so slovenski projekti doslej na Kickstarterju lahko zaživeli le preko pravne osebe, ki je bila registrirana v eni od držav, kjer je Kickstarter uradno prisoten. Od danes je na tem seznamu tudi Slovenija.

 

Slovenski projekti najpogosteje s področja dizajna, tehnologije in iger

Od leta 2011 do danes smo Slovenci na Kickstarterju lansirali že 219 projektov ter prepričali več kot 80.000 ljudi s celega sveta, da nam pomagajo uresničiti naše vizije. Tri najbolj popularne kategorije, v katerih Slovenci najraje lansiramo projekte so dizajn, tehnologija in igre.

 

Predvsem v časih koronakrize in splošne ekonomske negotovosti je olajšan dostop do globalnega trga preko Kickstarterja zelo dobra novica za vse lokalne podjetnike, umetnike in organizacije, ki lahko tako poslej z dobro idejo in nekaj vloženega truda predstavijo svoje ideje na globalnem trgu ter si tako zagotovijo ne le začetni kapital, pač pa tudi prve stranke.

 

---------------

[INTERVJU] Zasluge za uspeh gredo tudi povezanosti slovenske crowdfunding skupnosti

Niko Klanšek, Hashmark

 

Kaj konkretno bo po lansiranju Kickstarterja v Sloveniji drugače in za slovenska podjetja lažje, kot je bilo doslej?

“S 6. oktobrom bodo Slovenci in slovenski projekti šli na Kickstarter direktno in lansirali projekte kot Slovenci in/ali slovenska podjetja. V preteklosti smo to morali izvesti preko firme ali obese v tujini. V večini primerov smo to izvajali preko moje ameriške firme.”

 

Slovenske kampanje na Kickstarterju beležijo precejšen uspeh, v povprečju višji od globalnega povprečja. Čemu pripisuješ tak uspeh?

“Ja, slovenski projekti imamo 55% uspešnost. To pripisujem slovenski crowdfunding skupnosti, ki je zelo povezana, si pomaga, deli znanje in povezuje.”

 

Kaj so ključne sestavine za uspeh na Kickstarterju?

“Vizija/zgodba, ekipa in skupnost, ki se zbere okoli projekta.”

 

Kako prepoznati produkt, ki ima potencial za lansiranje na Kickstarterju?

“Predno se lansira na Kickstarterju, je super, če se prične prelaunch na simple landing web strani s ciljem, da pridobiš emaile. To ponavadi traja od 6 do 8 tednov pred  Kickstarter kampanjo. S tem se lahko hitro in dosti poceni preveri zanimanje in pravilno komunikacijo. Ponavadi se že po dveh tednih vidi, koliko je zanimanja in če bo projekt uspešen.”

 

Kaj so največje pasti, na katere mora paziti ekipa, ko se poda na Kickstarter, in kako se jim izogniti?

“Mišljenje, da če se projekt lansira na Kickstarterju, da bo uspešen zaradi Kickstarter skupnosti. Vsak projekt mora pred lansiranjem na Kickstarterju zgraditi skupnost. V povprečju Kickstatrter prinese 30 % vseh zbranih sredstev. 70 % zbranih sredstev pa pride preko kanalov, ki jih projekt sam promovira.”

 

Naj se podjetja vstopa na Kickstarter lotijo sama ali jim za uspeh priporočaš pomoč?

“Priporočam, da se nam pridružijo v Slovenia Crowdfunding Meetup skupnosti. Organiziramo mesečne dogodke, kjer se novi in stari crowdfunding projekti povezujejo, delijo znanje in izkušnje. To je prvi korak za uspešnost crowdfunding projekta.”


 

Podjetniki se lahko Slovenia Crowdfunding Meetup skupnosti pridružite na: https://www.meetup.com/Slovenia-Crowd-Funding-Meetups/

 

---------------


 

Spoznajte Heather Corcoran, vodjo dizajna in tehnologij na Kickstarterju

 

Kickstarter letos praznuje prav poseben mejnik, saj je bilo od ustanovitve leta 2009 do danes zbranih že več kot 5 milijard ameriških dolarjev sredstev, hkrati pa je bil letošnji maj najuspešnejši mesec v smislu zbranih sredstev v vsej zgodovini Kickstarterja.

 

Trije dogodki ob lansiranju Kickstarterja v Sloveniji bodo tudi priložnost za srečanje podjetnikov s Heather Corcoran, Kickstarterjevo vodjo dizajna in tehnologij, ki tesno sodeluje z oblikovalci, izumitelji in ustvarjalci, ki s pomočjo Kickstarterja oživljajo svoje projekte. Heather bo v pogovoru s podjetniki delila tudi nasvete, kdaj in kako je najbolje lansirati projekt na platformi Kickstarter.


 

PRIJAVI SE NA Dogodek v Kavarni moderna

 

PRIJAVI SE NA Dogodek na Tovarni podjemov

 

Značke
Kickstarter Crowdfunding Kickstarter Slovenija
Komuniciranje in PR Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.