Settings = { cultureInfo: "sl-si", cookieUrl: "/sl-si/politika-piskotkov", };
 

Slovenska prevajalska platforma TAIA prejela 1,2 milijona evrov investicije

Dne 14. oktober 2020 objavil Mitja Sagaj
 

Evropski sklad tveganega kapitala Fil Rouge Capital je spletno prevajalsko platformo TAIA v začetku oktobra podprl z 1,2 milijona evrov, kar je ena največjih letošnjih investicij v slovenska tehnološka podjetja. Ustanovitelja platforme TAIA sta Matija Kovač in Marko Hozjan, ki je tudi mentor startup in scaleup podjetjem v mreži Slovenskega podjetniškega sklada.

 

"Z vložkom se bomo še hitreje širili na zahodnoevropskih trgih, prodrli v ZDA in nadaljevali z razvojem tehnoloških rešitev, ki omogočajo hitrejše in bolj kakovostno prevajanje besedil," pravi Marko Hozjan, direktor in soustanovitelj podjetja, v katerem je trenutno zaposlenih 16 ljudi. V naslednjih mesecih se bo ekipi pridružilo najmanj pet novih članov, iščejo se programerji in strokovnjaki za digitalni marketing.

 

"Trenutno obstaja praznina med klasičnimi prevajalskimi agencijami, ki so neučinkovite, in Google Prevajalnikom. TAIA je odlično postavljena in pripravljena, da zapolni to praznino," je ob objavi investicije povedal Stevica Kuharski, partner pri skladu Fil Rouge Capital.


Platforma TAIA prevaja med 98 jeziki, poganjajo jo algoritmi globokega učenja

TAIA deluje kot digitalni švicarski nož za podjetja, ki potrebujejo prevajalske storitve. Platforma namreč avtomatizira prevajanje besedil med 98 jeziki, pri tem pa jo poganjajo algoritmi globokega učenja. To pomeni, da sistem z vsakim prevodom napreduje v razumevanju pravil jezika in konteksta.

 

Do vseh prevajalskih projektov uporabniki dostopajo prek enotnega vmesnika, ki deluje v oblaku. Tam lahko v nekaj sekundah pridobijo ceno za posamezen prevod, z enim klikom pa omogočijo, da strojni prevod pregleda in izpopolni tudi človeški prevajalec.

 

"Uporabniki tako dobijo najboljše iz obeh svetov, proces prevajanja pa pohitrijo in pocenijo tudi do 50 odstotkov, in to ob enaki ali celo boljši kakovosti, kot bi jo dobili pri prevajalski agenciji," pojasnjuje Hozjan.

 

Od ustanovitve jeseni leta 2018 je TAIA prevedla že prek 15 milijonov besed, uporablja pa jo več kot 1800 uporabnikov.

 

Uporabniki lahko na platformo TAIA naložijo dokument tudi v originalnem formatu (recimo .pdf ali .doc), sistem pa ga vrne v popolnoma enaki obliki. TAIA trenutno podpira kar 65 formatov, kar je daleč največ med vsemi tovrstnimi rešitvami.

 

Od ustanovitve jeseni leta 2018 je TAIA prevedla že prek 15 milijonov besed, uporablja pa jo več kot 1800 uporabnikov. Med njimi so predvsem izvozniki, spletne trgovine, pravne družbe, farmacevtska in druga podjetja, kot so Red Bull, Hervis, 3M, Müller in Petrol.

 

 

“Naš svet še nikoli ni bil podvržen tako hitrim spremembam, predvsem zaradi globalizacije in avtomatizacije. Na eni strani se povečujejo potrebe podjetij po lokalizaciji, saj več kot 75 odstotkov potrošnikov raje kupuje v svojem jeziku, na drugi strani pa se z bliskovitim razvojem tehnologije, predvsem na področju umetne inteligence, odpirajo nove priložnosti za optimizacijo procesov na področju prevajanja. Z rešitvami kot je TAIA lahko več podjetjem pomagamo enostavneje nastopiti na tujih trgih, in to je nenazadnje tudi naša vizija,” še dodaja Hozjan. 

 

 

Kako je nastala TAIA

Ustanovitelja platforme TAIA Matija Kovač in Marko Hozjan sta pred dobrimi petimi leti sprva začela z delom na znamki Jezikovna Akademija, ki je danes ena od največjih ponudnikov jezikovnih tečajev za podjetja, posameznike in otroke. Poleg jezikovnih tečajev pa so naročniki vedno bolj povpraševali tudi po storitvah prevajanja, zato so sprva znotraj podjetja, nato pa v ločenem podjetju začeli razvijati prevajalsko agencijo.

 

A ustanovitelja sta kmalu ugotovila, da se stvari na trgu prevajalskih storitev odvijajo podobno kot so se pred desetimi leti - večinoma se datoteke, ponudbe in ostale vsebine pošilja po elektronski pošti, hkrati pa sam proces prevajanja pogosto še vedno poteka ročno, brez pomoči sodobne tehnologije. "Ko smo leta 2018 spoznali kakšen potencial za avtomatizacijo obstaja v tej industriji, smo se odločili, da razvijemo platformo, ki bo povezala naročnike na eni in prevajalce na drugi strani v neposredno povezanem okolju," o začetkih podjetja TAIA pravi Matija Kovač.

Značke
TAIA Prevajalska agencija Investicija Fil Rouge Capital
Komuniciranje in PR Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.