Pozdravi svoje startup bolečine s strokovnjaki iz Startup klinike

Dne 15. december 2022 objavil Anemari Pediček
 

Gotovo ste že slišali za teorijo o preživetju najmočnejših in izjavo, da mirno morje še nikdar ni naredilo dobrega mornarja. Številni se strinjajo, da prav ta reka odlično opisujeta svet startup podjetnikov, ki je poln izzivov in sprememb. Vsako leto nastane več kot 300 milijonov startupov, a od tega preživi le 10 odstotkov, kar nakazuje na dejstvo, da je podjetniška pot polna bolečin. Prav v situaciji, ko podjetniki naletijo na izzive, pa na pomoč priskoči Startup klinika, ki v okviru Startup Plus programa startupom ponuja pomoč skrbno izbranih strokovnjakov z različnih področjih, ki jih startupi nujno potrebujete pri razvoju in pri pridobivanju investicij. Spoznaj, na katerih področjih pomaga startup klinika in zakaj je tako pomembna.

 

Startup klinika je na voljo prejemnikom zagonske spodbude P2, konvertibilnega posojila SK75 in soinvesticije SI-SK, ki jih omogoča Slovenski podjetniški sklad. V sklopu klinike najboljši svetovalci posameznih področij pomagajo pri reševanju startup bolečin in to popolnoma brezplačno. To pa še ni vse! Startup klinika je sestavljena tako, da lahko podjetniki pridobljena znanja začnejo uporabljati takoj v praksi.

 

Pomoč na področjih, ki startupom povzročajo največje bolečine

 

Startupi se soočajo z bolečinami na številnih področjih, a najpogostejše težave jim povzročajo doseganje prodajnih rezultatov, razumevanje pravnih vidikov, torej kje in kako sklepati pogodbe in dojemanje zaščite intelektualne lastnine. Srečujejo pa se tudi s vprašanji, ki se nanašajo na finance, človeške vire in marketing.

 

Ko se v podjetju zatakne in ne veš, kako naprej, odigra ključno vlogo Startup klinika, ki s svojimi izkušenimi strokovnjaki ponuja pomoč pri reševanju najtežjih poslovnih problemov na različnih področjih:

  • Pripravljenost na investicijo
  • Produkt in tehnologija
  • Organizacija poslovanja
  • Preoblikovanje poslovnega modela
  • Pravo in zaščita intelektualne lastnine
  • Vodenje financ in računovodstvo
  • Procesi in IKT podpora
  • Marketing in prodaja
  • Upravljanje s človeškimi viri
  • Multimedija
  • Pripravljanje na razpise

 

Delo z vrhunskimi strokovnjaki, ki rešujejo konkretne izzive

 

V startup kliniki omogočajo podjetjem preprost dostop do vrhunskih specialistov iz izbranih področij. Strokovnjaki so preizkušeni, zanesljivi in imajo ustrezna znanja, kar ključno vpliva na kakovost programa. V kliniki so resnično poskrbeli, da bazo svetovalcev sestavljajo odzivni strokovnjaki, ki imajo izkušnje s svetovanjem startup podjetjem in s katerimi so bili startupi v preteklosti zadovoljni ter so z njihovo pomočjo dosegli rezultate.

 

Maja Križan iz Poslovnih angelov Slovenije, ki izvajajo program Startup klinika, je o programu povedala:

 

"Startup klinika ni mentoriranje in ni skupinski program. Startup klinika je individualno delo startupa z izbranim ekspertom, s katerim se rešuje konkretne izzive, s katerimi se startup sooča. Dinamika izvajanja je prilagojena potrebam in napredovanju startupa in v direktnem dogovoru startup-ekspert. Poslovni angeli Slovenije startupe vključene v Startup kliniko povežemo z najboljšimi in preverjenimi eksperti na področju na katerem se startup sooča z izzivi ter stalno spremljamo potek in napredek izvedbe."

 

“SPS svojim portfeljskim podjetjem nudi bogat in kvaliteten nabor vsebinske podpore. Izkoristite jo."

 

Pomoč pri iskanju investicij

 

Pomembno vlogo v okviru Startup klinike imajo tudi Poslovni angeli Slovenije, ki pomagajo podjetjem, ki so že pripravljena na investicije, pri iskanju investitorja. Startup podjetnikom pomagajo tudi z usmeritvami in povezovanjem s ciljem, da čim prej postanejo pripravljeni na investicijo.

 

Nina Dremelj iz Startup klinike in predsednica Poslovnih angelov Slovenije je poudarila:

 

"Iskanje investicije ni hitro in tudi ne more biti. Na to se moremo pripraviti prej. Jaz startupom vedno rečem, naj pridejo vsaj 9 mesecev, preden potrebujejo denar. Treba je priti dovolj hitro, biti pripravljen delati in stvari pripraviti, da so investibilne. Začne se pri interni organizaciji in procesih.

 

Pomembno je, da še preden se lotimo pridobivanja investicij, dobro spoznamo in razumemo investitorje ter se nanje dobro pripravimo. Podjetje se mora zavedati, da mora investitor slej kot prej izstopiti iz podjetja in da mora vrednost podjetja zelo dobro rasti, da bo lahko investitorju zagotovilo dovolj velik donos.

 

Žal imajo podjetniki velikokrat nerealna pričakovanja pri iskanju investicije, nerealno ocenijo vrednost podjetja in zelo rada napihujejo številke ter ne razumejo korakov, kako bodo prišli do teh številk. Vrednost podjetja je odvisna predvsem od vsebin in ni nekaj, kar si lahko izmislimo. Vrednotenje podjetja mora biti narejeno smotrno, da bo lahko podjetje dobivalo še naslednje runde. Več stvari je v podjetju urejenih, lažje dobi podjetje investicijo."

 

Ključno je, da investitorjem predstavimo realno sliko.

 

Nina Dremelj

 

V Startup kliniki blažila bolečine že številna startup podjetja


Programa so se udeležila tudi številna startup podjetja. Med njimi je tudi podjetje Proky, ki je razvilo platformo, ki združuje gostince oziroma lastnike restavracij in jih povezuje z dobavitelji. Soustanoviteljica in direktorica podjetja Valentina Metež nam je o programu zaupala:
 
"Startup kliniko smo uporabili za sodelovanje z odvetniško pisarno Puc Bernik. Pomagali so nam oblikovati naše prve pravne dokumente, pozneje pa smo z njimi sodelovanje še razširili in redno sodelujemo tudi izven okvirjev Startup Klinike. Pomagali so nam pri selitvi podjetja v UK in pri prvi investiciji.
 
Startup Klinika nam je omogočila, da smo kot mlad startup z omejenim budgetom lahko postavili temelje našega poslovanja, spoznali pa smo odvetnika, ki nam že od naših začetkov stoji ob strani pri vsaki pravni zagati. Zato program vsekakor priporočam tudi ostalim startupom. "

 

Ekipa Proky.io, vir: LinkedIn

 

Pomoči strokovnjakov so se poslužili tudi v podjetju Chicatella, kjer so pridobili pomoč na področju blagovne znamke, registracije te v tujini in prodaji na drobno. Poglej, kaj programu pravi ustanovitelj podjetja Chicatella Jure Čuk:

 

"V startup kliniko smo se vključili, ko smo dobili sredstva SK75. Je res super, saj dobiš dostop do strokovnjakov iz vseh področij. Nam svetujejo na področju blagovne znamke in “retaila”. Na področju “retaila” nam pomaga Niko Slavnič, ki res obvlada svoje področje. Ko smo bili na Štartaj Slovenija, nam je bilo z njegovo pomočjo vse jasno, od tega, kako postaviti izdelek, narediti “pricing”, prodajati stvari itd.

 

S programom sem res zadovoljen, saj brezplačno dobiš nasvete ljudi, ki imajo izkušnje."

 

Jure Čuk, vir: Štartaj Slovenija

 

Takšni programi so po mojem mnenju veliko več vredni od denarja, saj dobiš izkušnje iz prve roke. - Jure Čuk

 

Več o prednostih Startup klinike nam je povedal tudi Jure Cerar iz podjetja Internacionalni šport d.o.o. :

 

“V Startup kliniki so nas povezali s širokim naborom strokovnjakov, ki pokrivajo različna področja od prava, marketinga do prodaje in PR-ja. Strokovnjaki v sklopu Startup klinike so nam s svojim znanjem pomagali pregledati naše obstoječe projekte, s katerimi smo imeli težave, na primer marketinške materiale in razne pogodbe. Na tak način smo prihranili ogromno časa in denarja. S pomočjo strokovnjakov iz Startup klinike smo rešili probleme, s katerimi smo morda predolgo časa odlašali.”

 

Jure Cerar na programu Teambuilding

 

Eden od najpogostejših izzivov je B2B prodaja

 

Trenutno eno največjih startup bolečin predstavlja B2B prodaja, ki pa se lahko spreobrne v uspeh, če poiščejo pomoč pri startup kliniki. Prav v Startup kliniki jih čaka vrhunski prodajni strokovnjak Matjaž Slak, ki je v svoji karieri pomagal že več kot 20 startupom in sledi izreku “Za uspeh v B2B prodaji je potrebno nehati razmišljati o sebi in svojem produktu, ampak se moramo postaviti v čevlje svojih strank.”

 

Matjaž Slak, vir: UL Pisarna za prenos znanja

 

Matjaž  Slak nam je v zanimivem pogovoru zaupal, kako se naj stratupi lotijo B2B prodaje na pravilen način.

 

Ali res imamo “product market fit” ?

 

Pri vsakem startupu najprej preverim, ali je “product market fit”, saj žal prepogosto vidim startupe, ki rečejo, da imajo “product market fit”, a imajo v resnici samo produkt.  To pomeni, da so resnično v situaciji, ko imajo produkt, ki je ključen za njihovo tržišče. Pomembno pa je tudi, da je vsaka zadeva validirana, kar pomeni, da je zgrajena na podlagi “feedbacka”, konkretnih strank in konkretnih podjetij. Na tak način je tudi vse skupaj bistveno lažje za prodajo, saj so velikokrat podjetja, na katerih startupi delajo raziskave trga, tudi njihove prve stranke.

 

Za B2B prodajo je kritično, da pridobimo prve reference, saj je nato vse skupaj neprimerno lažje. Večina podjetij je dokaj konzervativnih, sploh kar se tiče startupov in novih idej.  

 

Sledi faza prodaje. Jaz rečem, da gre za “Sell to learn”, v smislu, da prodajamo zato, da se naučimo, kako prodajati, oziroma da se naučimo, kako naše potencialne stranke kupujejo. To je navadno kar dolga faza, v kateri lahko ustvarjamo neki “revenue” in pridobivamo stranke. Moramo pa se zavedati, da je prodaja relativno draga, ravno zaradi tega, ker se moramo zraven učiti.

 

B2B prodaja je izjemno podobna “lean” pristopu oziroma prodaji. Tako kot moraš pri “lean” in “market discoveriju” nenehno spraševati, razumeti, izvedeti nove strani, je pri B2B prodaji enako.

 

Kaj še je ključno, ko pride do B2B prodaje?

 

Si zastavljate katera od naslednjih vprašanj?
 

  • Na kaj moramo biti pozorni, ko iščemo B2B prodajnika?
  • katerim prodajnim principom slediti?
  • kako trenutne razmere vplivajo na B2B prodajo?
  • kaj prinaša prihodnost ?
  • katere napake delajo podjetja v B2B prodaji?

 
Odgovore nanje najdeš v video posnetku.

 

 

Startup klinika je le eden od vrhunskih Startup Plus programov

 

Slovenski podjetniški sklad pa za portfeljska podjetja organizira tudi številne druge vrhunske podjetniške programe kot so Pospeševalniški program Web 3.0., Push2Start, Podim, Hardware START, ScaleUPgrade, Teambuilding in mnoge druge .Vsebinski programi učinkovito dopolnjujejo finančne produkte P2, SK75 in SI-SK, ki slovenskim zagonskim podjetjem zagotavljajo od 54.000 EUR do 600.000 EUR zagonskih sredstev.

 

 

 

###

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

 

Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.