Od Maribora do Gorice se je letos vila pot Roadshow dogodkov

Dne 15. marec 2021
 

Maribor, Velenje, Kočevje in Nova Gorica so bila prizorišča letos prvič hibridnih Roadshow dogodkov. Poleg spoznavanja manjših novosti letošnjih razpisov Slovenskega podjetniškega sklada – P2, SK75 in SI-SK - je bil poudarek dogodkov na deljenju najpogostejših napak podjetnikov pri prijavi na razpise in dajanju povratne informacije o primernosti idej prijaviteljev.

 

Prijave v predselekcijo za P2 letos samo do 14. ure

Manfred Lepej iz Sklada je najprej predstavil že dobro poznan produkt P2 za pridobitev 54.000 evrov nepovratnih sredstev za razvoj produkta ali storitve. Ob tem je poudaril, da mora razvoj produkta potekati v samem podjetju, za določene dele se lahko ta naloga prepusti zunanjim izvajalcem. Kot zaposleni se štejejo samo fizične osebe, ne pa tudi pravne. Popoldanski s.p. ni možna oblika podjetja za prijavo na razpis.

 

Kot najpogostejšo napako podjetnikov, ki se je začela pojavljati v zadnjih letih, je označil neporavnane obveznosti pri FURS-u. Svetoval je transparentnost in natančno preverjanje, ali so poravnane res vse pretekle obveznosti do FURS-a. Tudi, če gre za majnše zneske. Sklad tukaj ne sprejema kompromisov.

 

Demo dan – tvoj najpomembnejši dan v postopku prijave na razpis

Letošnja novost prijave v predselekcijo je manjše število znakov v posameznih poljih prijavnice. Zato je še toliko bolj pomembno, da dosledno upoštevate merila ocenjevanja in v skladu z njimi dobro definirate bistvo posameznega vprašanja. »Na vprašanja odgovarjajte kakovostno. Vaša vloga bo poslana komisiji, s katero se boste srečali na Demo dnevu in z vlogo boste na komisijo že naredili prvi stis, ki ga kasneje na predstavitvi morda ne boste mogli več popraviti,« je svetoval Urban Lapajne, vodja projektov pri Start:up Slovenija.

 

Formula za Demo dan se glasi: 1+5+7= čas, ki ga boste imeli na voljo za predstavitev. Prva minuta za pripravo, naslednjih pet za predstavitev in zadnjih sedem za odgovarjanje na vprašanja komisije. Nobenega od teh ne prepuščajte naključju, kajti 5 minut je res 5 minut. Po tem času vas opomnimo, da zaključite stavek in gremo na vprašanja. »Po naših izkušnjah so tisti, ki ciljajo na 3 do 4-minutno predstavitev, v praksi najbolje izpeljali predstavitev. Če ciljate na 5 minut, jih boste skoraj zagotovo presegli. Vadite, da dobite občutek, kaj pomeni 3 minute in kaj 5. To je pomembno za vašo suverenost, ki jo bo komisija takoj prepoznala,« je povedal Urban in zaključil: »Dobra prezentacija je obrt, ki jo morate dobro osvojiti.«

 

Danes uspešna zgodba Kefirka se je začela v Markovi kuhinji

Mariborski Roadshow je obiskal tudi Marko Borko, soustanovitelj podjetja Borgla, ki stoji za blagovno znamko Kefirko. Kefirko je svojo podjetniško pot začel s Kickstarterjem in po Markovih besedah jim je kampanja prinesla odločitev, da zdaj pa res morajo izpeljati projekt do konca. Zbrati jim je uspelo dobrih 50.000 evrov, a s Kickstarterjem niso dobili le denarja, temveč potrditev trga.

 

Na Urbanovo vprašanje, zakaj je dobro najprej preveriti interes uporabnikov preden se vržemo v razvoj produkta, je Marko povedal svojo zgodbo. Najprej so razmišljali o mešalcu za pripravo kefirja. Po posvetu s strokovnjaki iz Fakultete za kemijsko tehnologijo in številnih intervjujih z uporabniki pa so se preusmerili v razvoj analognega produkta za pripravo fermentirane hrane. To je bilo super, ker so s tem zmanjšali stroške proizvodnje in dobili funkcionalni izdelek: »Zaljubi se v problem, ne pa v rešitev. Ne vztrajaj pri svoji rešitvi. Če bi mi vztrajali pri njej, vprašanje, če bi bili danes tako uspešni.«

 

Na začetku sta bila 2, danes po petih letih jih je 10 plus nekaj zunanjih sodelavcev (oblikovalci, fotografi, IT podpora). Njihov današnji največji izziv sega na področje logistike. V lanskem letu se je zamaknila dobava določenih materialov, cene so poskočile, v nekatere države niso mogli pošiljali svojih produktov, potrebujejo vedno več poslovnih prostorov,… Z višjimi cenami surovin so se na primer spopadli tako, da so distributerjem pošiljali večje količine produktov in tako znižali štroške pošiljanja.

 

P2 je bil za Evegreen potrditev, da njihova ideja pije vodo

Eva Štraser iz podjetja Evegreen, ki razvija inovativne 100 % razgradljive bioplastične produkte iz industrijskih odpadkov, je za razpis P2 prvič slišala prav v Saša inkubatorju, ki je bil prizorišče drugega Roadshowa. Mesec dni pred prijavo nanj pa so bili sprejeti še v nemški pospeševalnik. Obojna prejeta sredstva so jim tako omogočila preživetje prvega leta: »Brez tega si ne znam predstavljati, kako bi preživeli. Potrditev, da smo dobili P2, je zame pomenila, da sem dala vse na kocko. Pustila sem redno službo v družinskem podjetju na področju avtoindustrije, šla sem na neko svežo, novo pot. Sploh nisem vedela, kam grem in kaj me tam čaka. Vedela sem, da imam zgolj eno leto, da dokažem ali moja ideja res pije vodo.«

 

Za Evo in Evegreen je bil ključni preobrat v njihovi zgodbi Demo dan, saj so že takoj dobili prve točke. »Nam se je zdelo, da smo imeli najslabši pitch v zgodovini našega delovanja, a s prvimi točkami sem dobila potrditev, da smo zagotovo med prvih 5,« je povzela.

 

Za konec je Eva opisala še ključne mejnike, ki so jih že dosegli na svoji poti: »V lanskem letu nam je uspelo oba produkta pripeljati do potrditve globalne inovacije. Letos želimo dodelati novo formulacijo, s katero pisarniški papir, ki ga je v slovenskih podjetjih še vedno ogromno, enostavno kompostiramo v nove, uporabne materiale.«

 

Iz navtike v prevajalske vode

Marko Hozjan, ki s prevajalsko platformo TAIA postavlja nove temelje v svetu prevajalstva, je iz navtike pivotiral na področje jezikovnih šol. Krmarjenje skozi klasično strukturo prevajalske agencije je zaradi nasičenosti trga in bolj ali manj enakih cen prevajalskih storitev danes precej nestabilno, zato so se v podjetju odločili za iskanje tržne niše, ki bo njihovim storitvam prinesla dodano vrednost.

 

S pomočjo dveh investicij pa jim je to uspelo realizirati. »Trg prevajalstva je resda zasičen, a dokazali smo , da se da. Zavedati se je potrebno, da je bolj ali manj vsak trg v takšnem stanju, na nas podjetnikih pa je, da si poiščemo nek svoj prostor, svoj sinje modri ocean, da se umaknemo iz oceana konkurence. Vse to iščemo z inovativnostjo, z namenom najti neko realno rešitev. Ljudje imajo veliko idej, zelo dobro znajo tudi definirati problem, ki ga želijo s svojo idejo reševati. Razlika med idejo, ki uspe, in tisto, ki ne, pa je zgolj v tem, ali so kupci za rešitev tega problema sploh pripravljeni plačati,« je na glas razmišljal Marko in še poudaril, da se morajo startupovci zavedati pomembnosti niš: »Zaradi omejenih resursov start-upov je niša zelo smiselna. Širina ali preveč splošen pogled je lahko s finančnega vidika zelo zahtevno za mlado podjetje.«

 

Podjetnikom je svetoval odhod iz cone teoretiziranja, prav tako pa morajo prenehati z razmišljanjem, da so najpametnejši. Ob tem je še dodal: »Potrebno je iti na cesto, ljudi spraševati in jim prodajati. Produkt ali storitev morajo čim prej validirati prav kupci. Oni morajo povedati, ali je ta ideja dobra in tebi kot snovalcu potrditi, da so zanjo pripravljeni tudi plačati.«

 

Pri prijavi pojdi do konca! 

»Če se nekdo prijavi, naj gre do konca. Naj dobro izkoristi prav vse dane priložnosti in se potrudi maksimalno. Ne priporočam špekulacij. Startup se naj v razpis vrže z vsem srcem. Naj ne kalkulira zgolj in samo na dobljen denar, saj to komisija zelo hitro opazi. Tisti, ki predstavlja, naj da vse od sebe, naj se zaveda, da je njegov edini direkten vpliv na Demo dnevu, a naj si tega ne jemlje preveč k srcu. Lahko mu namreč vsi ploskajo, rezultat pa ni nujno vedno dober. Walt Disney je šel do 30 investitorjev, preden je le nekoga prepričal. Vsi so mu rekli, da ima slabo idejo, a on je vztrajal. Tudi startup mora vztrajati, tudi če na razpisu ne uspe,« je prisotnim v Primorskem tehnološkem parku in preko Zoom-a svetovala startuperka Ursula Lavrenčič iz podjetja Hopalai.

 

Tako. Roadshow dogodki so se zaključili, zdaj ste na vrsti vi, podjetniki. Svojo prijavo v predselekcijo napišite čim bolj kakovostno - bodite kratki, jedrnati in jasni.

 

Vse razpise, razpisno dokumentacijo in vzorce pogodbe najdete na spletni strani Slovenskega podjetniškega sklada. Za vsa vprašanja glede predselekcije pa se lahko obrnete na info@startup.si. V pomoč vam je lahko tudi prezentacija iz Roadshow dogodkov. 

 

 

 

###

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

 

 

Značke
Slovenski podjetniški sklad Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo Evropski sklad za regionalni razvoj Sklad skladov Startup Plus Program
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.