Settings = { cultureInfo: "sl-si", cookieUrl: "/sl-si/politika-piskotkov", };
 

Ne zadovoljite se z mlačnim odgovorom kupca. Postavljajte podvprašanja, drezajte, dokler ne dobite jasne slike česa si želi!

Dne 4. april 2018
 
SK podjetja, ki so lani v jesenskem roku prejela investicijo SK75 Slovenskega podjetniškega sklada, so zaključila šestdnevni celovit Bootcamp izobraževalni program za globalno rast. Namen programa je pridobitev ključnih podjetniških znanj jedrne ekipe za postavitev trdnih temeljev, ki bodo v nadaljevanju podjetju omogočili doseganje naslednje razvojne stopnje ter globalni preboj. Vsebino programa smo v Iniciativi Start:up Slovenija ukrojili na podlagi dosedanjih izkušenj in predlogov prejšnjih generacij udeležencev, ki so izpostavili njim najbolj koristne vsebine. Angažirali smo vrhunske slovenske strokovnjake s področij vseh poslovnih funkcij ter se fokusirali predvsem na praktično delo in čimprejšnjo implementacijo v poslovanje.


Program je zajemal analizo podjetij s strani mentorjev, ki so opravili pregled ključnih izzivov, identificirali šibka področja v poslovanju ter podali predloge za izboljšave, uvodna predavanja namenjena širšemu pogledu na procese ter vzpostavitev na metrikah temelječega poslovanja podjetja, jedrna predavanja in 1:1 svetovanja na ključnih področjih poslovanja startupov (produktno vodenje, spletni marketing, prodaja in globalna rast, priprava podjetja na rast in prodajo), individualna 30 min svetovanja startupov s strani strokovnjakov iz posameznih področij (kadrovski management, pravno svetovanje, podjetniške finance...), zaključni feedback dan, na katerem so mentorji pomagali izpiliti akcijski načrt za 2018 ter podali nasvete kako zastavljene cilje ne samo uresničiti, ampak jih preseči. V sklopu programa so podjetja dodatno izbrala mentorja za poglobljeno delo v obsegu 5 ur s seznama mentorjev Slovenskega podjetniškega sklada.

Postavitev trdnih temeljev podjetij z najboljšimi start-up strokovnjaki

V luči pridobivanja raznovrstnih podjetniških znanj za postavitev trdnih temeljev podjetij in izdelave ciljno usmerjenega akcijskega načrta, smo v Iniciativi Star:up Slovenija v sodelovanju z najbolj aktivnimi deležniki slovenskega startup ekosistema zanje oblikovali intenziven bootcamp program na ključ. V šestih dneh intenzivnega dela je 19 izkušenih strokovnjakov pokrilo vse ključne poslovne funkcije v zgodnjih fazah poslovanja startupov:
  • Branko Drobnak – gozd in drevesa, enoletni plan s časovnico, cilji in metrikami
  • Tilen Travnik in Sašo Jakljevič – produktni management
  • Andraž Štalec in Matej Bajželj – prodaja ter spletni marketing
  • Matt Mayfield in Primož Hvala – vstop na tuje trge
  • Alenka Gorenčič, davčni vidik širjenja v tujino
  • Anja Primožič, pravni vidik širjenja v tujino
  • Nina Dremelj, priprava podjetja na vstop investitorja
  • Jakob Gajšek, mreža evropskih in svetovnih VC investitorjev
  • Rok Stritar, vzpostavitev ključnih procesov
  • Matjaž Petrič, podjetniške finance
  • Nika Sebič Koračin, sestavljanje in upravljanje timov
  • Nejc Setnikar, najpogostejša pravna vprašanja
  • Matjaž Slak, ICO kot način financiranja
  • Urška Jež, Aleš Pustovrh, Bernard Grum – analiza poslovanja ter feedback z izboljšavami
 
Nasvet #1: delegiranje je ključ do rasti podjetja

Najpogostejše težave, ki izhajajo iz procesov, izhajajo iz dejstva, da se »podjetniški način« počasi končuje, ko začne podjetje rasti. Iz tega, kjer vsi vse vejo je potrebno preiti v bolj profesionalno obliko, kjer se moraš naučiti delegirati. In tukaj težave izhajajo iz podjetnika samega, saj te mislijo, da več kot delajo, da je to za podjetje boljše. V resnici je pa ravno nasprotno, pravi Rok Stritar, Kibuba. Več nasvetov kako strukturirati takšno preobrazbo podjetja pa si oglejte v video posnetku.
 
 
Podjetja so pred modulom 30 minutnih individualnih svetovanj izkušenih strokovnjakov z vseh ključnih področij poslovanja, vnaprej pripravila vprašanja, da so jim le-ti lahko podali čim bolj konkretne odgovore z dodano vrednostjo.

Nasvet #2: priprava na različne davčne zakonitosti tujih trgov je nujna

Individualne odgovore na konkretna vprašanja vezana na pravni in davčni vidik širjenja v tujino sta pripravili Anja Primožič in Alenka Gorenčič iz Deloitte svetovanja. Podjetja so zanimala najrazličnejša področja kot so registracija firme, podružnice v tujini, prenos intelektualne lastnine, davčne obremenitve prodajanja v različne evropske države, davčne razlike pri prodaji B2B in B2C, obdavčitve pri prodaji izven EU, itd.

Alenka Gorenčič je podjetju Printee individualno svetovala zakonitostih obračunavanja DDV-ja na tujih trgih, saj bodo kmalu začeli s širitvijo na madžarski in nemški trg

»Ameriški trgi so nam čisto nepoznani in če govorimo o ameriškem trgu običajno vidimo pred sabo eno državo, ampak v resnici gre za federacijo držav. Tam moramo vedeti v katero državo bomo prodajali, kakšne so tam lokalne zakonitosti, kakšni so lokalni sistemi obdavčitve. Običajno ima vsaka država svoj sistem obdavčitve in predpise. Najlažje za podjetje je poiskati lokalnega partnerja, ki nas opozori na specifike in lokalne zakonodaje ali pa obrniti na globalna svetovalna podjetja kot je Deloitte, ki lahko z mednarodno mrežo strokovnjakov pokrije potrebna znanja na specifičnem trgu« je povedala Alenka Gorenčič.

Nasvet #3: osvajanje tujega trga je precej drugačno od vstopa na domačega

Nina Dremelj, direktorica podjetja za investiranje v start-upe AlpVent, pravi, da morajo imeti podjetja pri vstopu na tuji trg izpolnjenih nekaj osnovnih parametrov, in sicer produkt s prebojno tehnologijo, katerega je možno multiplicirati, dobro in sposobno ekipo, ki bo takoj izpeljala vstop na tuj trg in ali dovolj veliko razliko v ceni. Kako se ustrezno pripraviti na vstop na tuj trg, pa si oglejte v kratkem video posnetku.
 
 
Nasvet #4: postavljajte podvprašnja, drezajte, da dobite jasen odgovor

Za slovenske prodajalce je značilno, da premalo sprašujejo svoje potencialne stranke. Na prejet odgovor pa ne postavijo nobenega podvprašanja. Ko stranka reče, da potrebujejo kvaliteten proizvod, se večina prodajalcev ustavi. Pri argumentaciji produkta uporabljajte formulo NBA. To so koristi (Benefits), prednosti pred ostalimi produkti (Advantages) in zakaj ga potrebovali zdaj (Now). Drezajte v njih naj vam povejo kaj je za njih kvaliteten proizvod, kako mora delovati, kje, zakaj, s čim, s kom. Oboroženi s temi informacijami, boste lahko izboljšali svoj produkt in svoj način prodaje drugim strankam. Pri odločitvi pa je pomembno, da dobite nedvomen da ali ne. In če se bo stranka odločila za ter mu bo rešitev pomagala, bosta oba zadovoljna. Če se ne bo odločila, vam bo prihranila čas za ponovno klicanje ali obisk, čas pa je zelo dragocen, je udeležencem na srce položil Primož Hvala, HSC poslovno svetovanje.
 
Primož Hvala pri individualnem svetovanju o prodaji podjetju ID.Conference
 
Nasvet #5: ekipe razpadejo zaradi ne-planiranja

Pri pomanjkanju planiranja večkrat pride do različnih pogledov ustanoviteljev, kakšen je prispevek posameznika k uspehu podjetja, zato se tudi dostikrat razidejo. Nasvet Branka Drobnaka iz Poslovnih angelov Slovenije v izogib temu si oglejte v video posnetku. 
 
 
Nasvet #6: raziskovalna faza uporabnikov je neizbežna, zato jim ponudite vsebine za raziskovanje

»Dejstvo je, da 90% ljudi, ki pride na vašo spletno stran, še ni v nakupni fazi in zato ne bo kupilo vašega izdelka. Vaše potencialne uporabnike morate izobraziti, zato je faza online raziskovanja neizbežna. Bolj kot vam je mar za njih in več kot jim ponudite koristnih vsebin, več je možnosti za klik v košarico. Uporabnike torej izobražujte in seznanjajte z novostmi, gradite brand in zaupanje v vaš produkt ali storitev in gradite odnos z njimi. To bo privedlo do vračajočih se strank, ki so za vsak biznis ključnega pomena«, je še veliko več trikov z udeleženci delil digitalni strateg Andraž Štalec iz agencije Red Orbit.
 
Andraž Štalec, Red Orbit pri postavljanju SaaS strategije podjetja Printee
 
Nasvet #7: preveč različnih nasvetov lahko upočasni rast startupa

Startupi se še ne znajo odločat in preveč nasvetov različnih ljudi jih lahko upočasni, saj želijo poizkusiti vse smeri. Zato je pomembno, da startup vzpostavi svoj lastnem sistem odločanja in metodologijo s katero lahko spremljajo svoj razvoj. Več nasvetov Bernarda Gruma iz ABC pospeševalnika si poglejte v kratkem video posnetku.
 
Po šestih dneh nabiranja novih znanj, nasvetov in idej za izboljšanje poslovanja, smo podjetja povprašali o vtisih letošnjega SK75 bootcampa.
 
Nasvet #8: s pridobljenim znanjem lažje delajo naslednje korake

Rok Matjaž iz podjetja 4FUN s produktom Printee pravi, da se z vso prejeto podporo, tako investicije kot mentorjev in specialističnega znanja, počutijo, da so prešli iz enojca brez krmarja na dvojca s krmarjem. Oboroženi z znanjem, se tako v svoji koži veliko boljše počutijo, ko delajo nadaljnje korake. Več nadaljnjih korakih pa si poglejte v kratkem video posnetku.
 
 
Nasvet #9: manj operativnih in več strateških nalog
 
Ključni aha moment tega bootcampa je za ekipo podjetja Malinca predstavljal postavitev ogledala Branka Drobnaka ob katerem sta ugotovili, da delata preveč administrativnih in premalo strateških nalog, ki dolgoročno prinašajo več prodaje, pravi Nastja Mulej v kratkem video posnetku.
   
 
------------------------
V bootcamp programu so sodelovala SK podjetja, ki so prejela konvertibilno posojilo Slovenskega podjetniškega sklada v višini 75.000 €, iz generacije jesen 2017:
Značke
Sk75 Sk jesen 2018
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.