Settings = { cultureInfo: "sl-si", cookieUrl: "/sl-si/politika-piskotkov", };
 

Ne podcenjujte vstopa na tuji trg

Dne 30. september 2020 objavil Mitja Sagaj
 

Želite svoj posel razširiti v tujino? Potem je dobro vedeti, da tujih trgov nikakor ne gre podcenjevati, predvsem jih je treba dobro poznati, še prej pa zelo dobro pozicionirati svoje podjetje glede na fazo, v kateri je.

 

Program INTL, ki je brezplačno na voljo prejemnikom zagonskih spodbud P2 in semenskega kapitala SK Slovenskega podjetniškega sklada, bo odgovoril na vse vaše dileme in vas opremil z znanjem in informacijami, da se boste izognili napakam, ki so jih že storili tisti, ki so to pot prehodili pred vami.


 

Kako do vsebinske podpore

 

 

Udeležence v programu INTL čaka serija izobraževalnih dogodkov, na katerih izvedo vse o:

  • strategiji širitve na tuje trge,

  • marketingu rasti na tujih trgih,

  • prodaji na tujih trgih,

  • potrebnih kompetencah, ki jih morata za mednarodno rast imeti tako posameznik kot ekipa, pa tudi

  • vse o financiranju mednarodne rasti.

 

 

 

---------------

[INTERVJU] V startupu je vsak korak eksperiment

Bernard Grum, ABC Accelerator, vodja programa INTL

 

Kaj je recept za uspešno mednarodno širitev?

“Sistematizacija poslovanje oziroma izkušenj. Planiranje, kaj kot startup res zmoremo in iskanje podpornikov na ciljnem trgu. Pravzaprav kot startup gradimo na izkušnjah ki jih imamo, in te primerjamo z realnostjo tujih trgov. Lahko imamo prilagoditev malo, čeprav izkušnje kažejo da jih je vedno veliko.”

 

Kako oceniti, ali in kdaj smo pripravljeni na internacionalizacijo?

“V startupu je vsak korak eksperiment, ki je lahko uspešen in preide skozi čas v sistem, ali pa je neuspešen in se iz njega nekaj naučimo. Torej, pogoja sta dva, prvi je, da znamo opisati eksperiment (število strank v določenem času, število sestankov, število partnerstev in podobno v določenem času), drugi pogoj je oseba, ki več kot 50 % svojega časa lahko nameni internacionalizaciji. Torej potrebujemo merljive cilje, rok realizacije in osebo. Potem se eksperiment začne, saj na podlagi ciljev lahko določimo, kaj je potrebno pripraviti.”

 

Kaj so 3 nujne stvari, ki jih mora imeti podjetje zagotovljene, preden se poda na tuji trg?

“Osebo ali več oseb, ki prevzame naloge tistega, ki se fokusira na tujino. Procese, po katerih podjetje deluje, denar ki je potreben za financiranje operacij v tujini. Vedeti je potrebno, da ob internacionalizaciji podjetje prehaja v obdobje profesionalizacije, ki pomeni nekaj več stroškov za zaposlene.”

 

Kaj so najpogostejše napačne predpostavke, na katerih podjetja gradijo internacionalizacijo?

“Ko podjetniki razmišljajo o internacionalizaciji predpostavljajo, da vsi govorijo isti jezik v smislu, da razmišljajo enako. Pa tudi, da se poslovni network zgradi v nekaj tednih, tudi to, da so trije meseci dovolj za izkušnjo, podcenjujejo pa, da bodo zmogli hkrati obvladovati domače podjetje in tuji trg hkrati, nenazadnje pa tudi to, da razdalja ni problem.”

 

Kaj so najpogostejše težave pri internacionalizaciji?

“Podcenjevanje tujega trga in podcenjevanje, koliko je startup že organiziran, samostojen.”

 

-----------------


 

Kako ugotoviti, če ste pripravljeni na internacionalizacijo?

Udeleženci programa INTL s posebno diagnostiko poslovanja ugotovijo tudi, na kateri stopnji pripravljenosti je njihov startup za internacionalizacijo. Pridobijo tako imenovano gap analizo in konkretne nasvete za širitev na tuje trge, ki je tudi osnova za nadaljnje individualno svetovanje.

 

Analiza zelo natančno opredeli, ali je produkt podjetja primeren za trg, na katerega podjetje želi, pa tudi formalne in neformalne kompetence ekipe za delovanje na tem trgu, finančno vzdržnost pri vstopu in obstoju na ciljnem trgu, ter tudi, ali so vsebine in gradiva primerna za trg, kamor želijo vstopiti.


 

Vrhunski strokovnjaki vam lahko prihranijo marsikatero modrico

Po besedah Bernarda Gruma iz ABC Acceleratorja, kjer skupaj s CEED Slovenija izvajajo program INTL je lanska izvedba programa potrdila, da je podjetniško sodelovanje v posameznih fokusnih skupinah bolj učinkovito, zato ga bodo vključili tudi letos. “Pomemben je fokus na prave stvari,” poudarja Bernard.

 

 

 

 

Hkrati pa podjetnike čakajo tudi individualno prilagojena svetovanja, saj je prav vsak podjetnik edinstven v svojem pristopu. Bernard pravi: “Univerzalnih receptov ni, edino kar potrebujemo, je podjetnikova močna želja, da skuša to narediti.”

 

Kako do vsebinske podpore
 

Med strokovnjaki, ki pripravljajo podjetnike na internacionalizacijo v programu INTL, so Jaka Levstek (D.Labs), Matt Mayfield (Telekta), Luka Birsa (Visionect), Janez Bensa (Parsek), Boštjan Bregar (Loop), Tilen Travnik (Bevo), Uroš Čimžar (DHH), Craig Vodnik (Cleverbridge), Tadej Zajšek (Fabulas), David Henzel (UpCoach in Taskdrive) …

 

 

 

 

Pričakujte stike do ključnih izvoznih trgov

Zelo konkretno vam bodo strokovnjaki pomagali tudi s stiki za dostop do ključnih izvoznih trgov in podjetniških vozlišč, kot so Avstrija, Nemčija, Hrvaška, Srbija, Velika Britanija, Francija, Španija, Italija, ZDA, Rusija, Poljska, Madžarska, Češka, BiH, Slovaška.

 

 

 

 

INTL pa vam bo omogočil tudi skupinske obiske najbolj uveljavljenih evropskih konferenc, kot so Web Summit, Slush, Bits & Pretzels, Disrupt Berlin in druge. Udeležba več podjetij na konferenci je tudi odlična priložnost za medsebojno mreženje in izmenjavo izkušenj.





 

###

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

 

 

 

Značke
INTL Startup Plus Program SPS Slovenski podjetniški sklad
Komuniciranje in PR Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.