Settings = { cultureInfo: "sl-si", cookieUrl: "/sl-si/politika-piskotkov", };
 

Lake Coloring v tretje preglednejši. Ima že tudi pravo rdečo barvo?

Dne 24. oktober 2019 objavil Mitja Sagaj
 

Od začasnosti do ... Tako bi lahko tudi naslovili novosti tretje različice Lake Coloring App, letošnjega finalista nagrade Slovenski start-up leta. Dve Applovi nagradi, App Store Editors’ Choice in Apple Design Award Winner 2017, 60+ ilustratorjev, več kot pet milijonov downloadov in nešteti odzivi uporabnikov dosedanjih dveh različic so le najbolj gola, a zgovorna dejstva o Lake Coloring App.

 

Kako dobro je ekipa vsrkala odzive uporabnikov in kaj torej prinaša nova, tretja različica Lake Coloring App? "Odzivi preko mailov in App Stora so vsekakor tudi pripomogli k težko pričakovani prenovi. Resnica je, da smo ob lansiranju 2017 vedeli, da je takratni vmesnik začasen. Takrat smo imeli vsega 10 ilustratorjev in je stvar delovala. Vmesnik smo nameravali prilagoditi nekje okoli pridružitve 20. ilustratorja, potem pa nas je aktualno dogajanje prehitelo po desni in tako se je zgodilo, da smo leta 2019, zdaj, ko je luč sveta ugledala različica 3.0, pri 60+ ilustratorjih," razlaga Katarina Lotrič, soustanoviteljica Lake Coloring.

 

Ekipa pravi, da je bil največji problem dosedanje aplikacije nepreglednost, ki se je večala skupaj z rastjo skupnosti ilustratorjev. V Lakeu je trenutno preko 60 pobarvank, ki jih od danes spremlja povsem novi vmesnik. Nova pa je, kar boste opazili že ob posodobitvi aplikacije, tudi celostna grafična podoba. Pa izkušnja barvanja? Ta zaenkrat ostaja, a ... kot prišepne Katarina, pride ta prenova na vrsto kasneje.

 

Postati prepoznavno orodje za sproščanje

Odrasli, ki se sproščajo skozi kreativnost, ostajajo ciljna skupina Laka, ekipa se je naučila, da ljudje v glavnem prihajajo v Lake iz dveh razlogov. "Prvi razlog je, da jim je barvanje zabavno in tako zapolnijo del prostega časa: sploh tisti, ki tudi sicer barvajo, a je to razen v domačem okolju nepraktično, medtem ko na iPadu ali iPhonu lahko barvaš praktično kjerkoli kadarkoli. Drugi razlog, ki se kaže kot glavni, pa je, da barvanje ljudi sprošča in jim predstavlja način, kako utišajo svojo anksioznost, lajšajo depresivna stanja, si pomagajo pri uspavanju … In to je smer, ki jo bomo v prihodnje še bolj naglašali," pravi Katarina.

 

Barvanje ima menda podobne učinke kot meditacija, le da meditacija ne gre vsem, ekipa pa želi njene učinke do uporabnikov prenesti skozi aplikacijo. Zato bodo Lake v prihodnje še bolj poglobili z željo, da postane prepoznavno orodje za sproščanje, pri tem pa ji bodo pomagali psihologi in mindfulness strokovnjaki.

 

Zdaj nova različica Lake Coloringa prinaša predvsem več intutivinosti za uporabnika, kar skuša doseči z zavihki, prvi, nosilni zavihek, je Hey!, pravi Katarina. "Zavihek bo uredniški, vedno živ in bo ponujal najbolj vroče v tistem trenutku. Zadnji pridruženi ilustrator, uredniški izbor tedna, tematski sklopi, ... tukaj se boste lahko na hitro spoznali z raznolikostjo, ki jo Lake ponuja," razlaga sogovornica.

 

Nadaljuje, da je na zavihku All art mogoče s pomočjo značk enostavno filtrirati vsebino. Studio je prostor, kamor se shranjujejo vsa uporabnikova Lake udejstvovanja, tako je na enem mestu dostopno vse, česar se uporabnik kdaj dotakne in tudi seznam njemu ljubih pobarvank je ves čas na dosegu prstov.

 

Hitreje do vsebine, lažje do barvanja

"Kar pa se domačnosti tiče, naslovnice avtorskih pobarvank zdaj bolj govorijo, da gre za pobarvanko. Olajšali smo prehajanje med pobarvankami, vse skupaj je bolj intuitivno. Verjamemo, da z novim vmesnikom prihaja več občutka nadzora in da je gibanje znotraj appa bolj prehodno in z manj šuma. Uporabnik hitreje pride do želene risbe in se posveti tistemu, zaradi česar je prišel v app: barvanju," je jasna Katarina Lotrič.

 

Ki pa vendarle poudarja, da bistvo Lake Coloringa ostaja nespremenjeno. "Naša vizija je bila, da Lake postane platforma in to smo skozi čas uresničili. Lake je danes največja platforma, ki ponuja avtorske pobarvanke in hkrati podpira ilustratorje. Naš poslovni model vključuje razdelitev naročnine z ilustratorji," pojasnjuje Katarina.

 

In kot pravi Freya Kotchakorn, tajska ilustratorka, ki je z Lakom že dve leti: "Lake aktivno podpira ilustratorje s tem, da jim omogoča, da živijo kot ilustratorji, brez vseh birokratskih distrakcij, ki ponavadi pridejo s platformami kot Etsy ali Society6." Katarina glede tega odgovarja: "Njim Lake predstavlja pasivni prihodek, mi pa to vidimo tudi kot del družbene odgovornosti. V ponos in čast nam je, da lahko prispevamo košček sestavljanke v njihovem poskusu živeti od umetnosti."

 

Izgradnja skupnosti uporabnikov je bila ogranska

Za Lake je značilna tudi sistematična izgradnja skupnosti uporabnikov, v ekipi pa pravijo, da so se tega lotili zelo organsko. "Ko smo izoblikovali idejo, smo začeli 'česati' instagram. Iskali smo talentirane ilustratorje, ki izstopajo po svojem stilu in zraven dobro vodijo svojo prezenco na družbenih omrežjih. Potem smo naredili seznam in se odpravili na svojo 'misijo'," razlaga Katarina in nadaljuje s podrobnostmi: "Kontaktirali smo jih z emailom, v katerem smo jih želeli argumentirano prepričati, da je vredno iti z nami, čeprav nismo imeli praktično ničesar razen strasti in vizije. Ciljali smo vsaj na 3 za začetek, oglasilo se nam jih je 10 in tako se je začelo. Danes je vse skupaj lažje."

 

Danes se veliko artistov ekipi javi samih, še vedno pa tudi ekipa kontaktira njih. In prav vsak gre skozi budno presojo art oddelka Lake Coloringa. "Stavimo na kakovost in pristnost ustvarjalca," izpostavlja Katarina.

 

Te vrednote so prepoznali tudi pri Applu, kjer so Lake Coloring App nagradili z Apple Design Award Winner 2017, ki jo vsako leto prejme le 10 razvijalcev, in označili z App Store Editors' Choice. Da ti da to v poslovnem svetu kredibilnost, pravi Katarina: "Lažje sklepaš nove posle, ljudje so se pripravljeni pogovarjati s tabo. Enako na strani uporabnika. Ti znački ljudem data vedeti, da je app kakovosten, da dobro opravlja svojo namembnost, kar, si upamo misliti, botruje k hitrejši odločitvi, da daš aplikaciji možnost."

 

Katarina za konec priznava, da je med sporočili uporabnikov za izboljšave zaznala tudi, da si želijo prave rdeče barve. Pa so jo z različico 3.0 tudi dobili? To boste morali preveriti sami ...

Komuniciranje in PR Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.