Enajsterica v lov za 75.000 evri konvertibilnega posojila

Dne 26. september 2019 objavil Mitja Sagaj
 

Več kot dva ducata prijavljenih podjetij v predselekcijski postopek za letošnji razpis SK75 Slovenskega podjetniškega sklada (SPS) je po letu dni odsotnosti, ko razpisa ni bilo, odlična popotnica za tokratni jesenski povratek tega priljubljenega konvertibilnega posojila v višini 75.000 evrov.


Po prvih ocenjevanjih, kjer so si lahko podjetja prislužila 10 od skupaj 40 točk, ki jih lahko dobijo v predselekcijskem postopku, in po natančnem preverjanju, ali izpolnjujejo vse potrebne kriterije za prijavo na razpis, se je na DEMO dnevu, ki smo ga gostili v ABC Acceleratorju, ocenjevalcem predstavil ducat podjetij. Ti se potegujejo za skupaj deset posojil v višini 75.000 €, a SPS jih bo podelil le tistim podjetjem, ki bodo na koncu zbrala skupaj vsaj 60 od skupaj 100 možnih točk. V predselekcijskem postopku so si podjetja lahko zagotovila popotnico v višini do največ 40 točk.

 


Prvo sito je bilo prav prvo ocenjevanje in na DEMO dan so se uvrstila le podjetja, ki so dosegla vsaj 6 od 10 možnih točk, od 24 podjetij je bilo takšnih 17. Demo dneva se je udeležila dvanajsterica, enajsterica je nato oddala prijavo na razpis in zdaj že pričakuje tudi rezultate nadaljnjega ocenjevanja s strani Slovenskega podjetniškega sklada.

Ocenjevalci, podjetniški mentorji in investitorji, so bili priča predstavitvam kar nekaj zanimivih rešitev, za katera že tudi znajo oceniti, kakšen poslovni potencial imajo.



Predstavili so se:

  • Podjetje Melon & Lime yoga, ki s svojo podlogo za vadbo joge vstopa v 80 milijard ameriških dolarjev vredno industrijo. Ekipa je podlogo za jogo dopolnila z aplikacijo z vodenimi video vadbami, poleg investicije v višini 30.000 € od Yougo Capital Partners in StartLabs pa je Melon & Lime tudi prejemnik 54.000 € zagonske spodbude P2 Slovenskega podjetniškega sklada.
  • Podjetje Kreal inženiring s svojo rešitvijo ponuja nadgradnjo in predelavo obstoječih plezalnih sten v interaktivne plezalne stene z možnostjo, da uporabniki namesto prestavljanja oprimkov novo plezalno pot zastavijo kar s pomočjo aplikacije, ki osvetli oprimke. Prednost njihovega sistema je skalabinost, ki omogoča povezovanje do 2000 oprimkov in preprosto spreminjanje plezalnih poti, z aplikacijo pa ciljajo tudi na bazo plezalnih centrov, inštruktorjev plezanja in možnost izzivov.
  • Podjetje OLLO Audio s svojimi slušalkami in blazino naslavlja problem reference v slišnem spektru in predvsem glasbenim inženirjem pomaga pri ustvarjanju glasbenih komadov. Podjetje, ki ima po prejemu nepovratne spodbude P2 SPS 4 zaposlene, želi s pomočjo konvertibilnega posojila SK75 število zaposlenih povečati na 6 in si zagotoviti kapital za rast.
  • Podjetje Talk through z digitalno platformo mojpsihoterapevt.si odgovarja na problematiko porasta psihičnih težav, anskioznosti, osebnostnih motenj in stresa. Podjetje, ki je platforma za storitve psihoterapevtov in ponuja online obravnavo, je doslej z 21 certificiranimi psihoterapevti in specializanti opravilo 2000 ur terapij in ima 600 uporabnikov. A bolj kot to je impresivno, da nastopa na trgu, ki je vsako leto "velik" 600.000 ur opravljenih terapij (v Sloveniji).
  • Podjetje Nest Campers z nizkocenovnimi avtodomi za najem odgovarja na pomanjkanje ponudbe na trgu avtodomarskega turizma, predvsem manjših in poceni bivalnikov za najem, ki jih na tržišču skorajda ni. Podjetje naslavlja mlajšo generacijo in tuje turiste (ti predstavljajo 95 odstotkov njihovih strank), ki prihajajo v Slovenijo in okoliške države. Dvočlanska ekipa sama ne le predeluje avtodome, ampak uporabnikom ponuja napotke za izlete, kulinarične ideje, ... njihov poslovni model pa je zaračunavanje za najemnino, zavarovanje, dodatke in transferje. 
  • Podjetje Agitron s svojim produktom Agitron SmartLabel naslavlja izzive trgovcev, ki se v času digitalizacije in hitro spreminjajoče se dinamike trga ter cen dobaviteljev srečujejo s problemi počasne odzivnosti prilagajanja cen izdelkov, namenjenim za prodajo. Pomanjkljivi podatki o gibanju kupcev pa predstavljajo neizkoriščen potencial za boljše načrtovanje postavitev izdelkov. Njihova digitalna cenovka SmartLabel zraven znižanja stroškov dela, tiska novih cen in časovnega prihranka prodajalcem omogoča dodatni komunikacijski kanal ter tako dodatne prihodke iz naslova oglaševanja.
  • Podjetje Pharsol je razvilo inovativno držalo za prenašanje laboratorijskih vial, ki ponavadi vsebujejo zelo ohlajene biološke vzorce in tako predstavljajo izziv ravnanja z njimi, saj ob pomanjkanju rešitev na trgu in ob nepravilni uporabi lahko povzročijo ozebline na prstih ter poškodbe vzorcev. Z rešitvijo naslavljajo okoli 15.000 identificiranih laboratorijev v Evropi in Združenih državah Amerike, ki jih nameravajo doseči preko lastne spletne trgovine ter distributerjev.
  • Podjetje Redink je razvilo spletno rešitev, ki v le nekaj klikih spletno stran pretvori v mobilno aplikacijo. Ugotavljajo, da ljudje okoli 65 % časa prebirajo digitalne vsebine preko mobilne naprave, mobilno oglaševanje pa se je v zadnjih 6 letih povečalo za 15-krat. Ker razvoj mobilnih aplikacij stane tudi 20.000 evrov in več, manjši in srednje veliki ponudniki spletnih vsebin svoje poslovanje na spletu omejijo na spletne strani, s tem pa tudi do 20-krat težje zadržijo uporabnike kot z mobilno aplikacijo ter delajo izgubo tudi na prihodkovni strani. Njihova rešitev upsquare ponudnikom spletnih vsebin omogoča cenejšo implementacijo mobilne aplikacije, povečanje zadržanosti na vsebinah ter povečanje prodaje in lojalnosti.
  • Podjetje OtoLab je razvilo enostavno uporaben masažni pripomoček za vse tiste ki se želijo sprostiti po napornih dnevih v pisarni ali pa po športu. Njihov izdelek The Massage Shagger je majhen, enostavno prenosljiv, brez baterij in ročno izdelan, uporabniku pa nudi masažo in sprostitev kjerkoli. Zraven izdelka The Massage Shagger uporabnikom nudijo tudi svojo mobilno aplikacijo OTO APP, kjer jim pokažejo različne vaje in napotke za izvajanje masaže. Njihov nadaljnji razvoj pa že predvideva masažni pripomoček za hišne ljubljenčke.
  • Podjetje IURALL razvija istoimensko spletno platformo, s katero rešujejo problematiko nezanih, netransparentnih in previsokih cen pravnih storitev. Po njihovih raziskavah ima na svetu vsako leto okoli 2 milijardi ljudi pravne probleme, od tega pa jih vsaj četrtina poseže po plačljivih pravnih storitvah. S spletno platformo IURALL pomagajo iskalcem pri iskanju pravilnega in kompetentnega pravnika za iskano področje, pravnikom pa omogočajo možnost dodatnega zaslužka. Uporabnik na spletni strani v nekaj stavkih opiše svoj pravni izziv, platforma pa nato poišče najboljši ujem.
  • Podjetje Pravi UM je razvilo inovativen terapevtski pripomoček za delo za računalnikom Tobiar. Ugotavljajo, da vsako leto okoli 1,9 milijona ljudi trpi za sindromom krpalnega kanala, trenutne rešitve pa ponujajo zgolj kurativno pomoč. Tobiar je tako pripomoček za lajšanje bolečin v zapestju, ramenih in vratu. Uporabnik, zaposlen s delom na računalniku, pripomoček enostavno postavi pod zapestje, ta pa se ob naslonu zapestja samodejno vklopi ter prične vibrirati. S tem klinično preizkušeno nudi preventivno oskrbo pri ponavljajočih se gibih ter z redno uporabo prepreči nastanek bolečin v zapestju.
  • Podjetje Greentech, ki je razvilo polnilne mize Suncharge za brezžično polnjenje telefonov s sončno energijo, ugotavlja, da imamo uporabniki mobilnih naprav velikokrat težave z zadostno napolnjenostjo baterije, mobilno napravo pa je nerodno polniti v javnosti ter nasploh, ko smo oddaljeni od doma. Težavo želijo zadovoljiti s brezžičnimi polnilnimi mizami Suncharge, ki vsebujejo dva manjša solarna panela, akumulator in mesto za odlaganje in polnjenje telefona, vse skupaj lično urejeno v gostilniško mizico. S svojo rešitvijo v prvi vrsti nagovarjajo lastnike gostinskih lokalov, podjetij in turističnih objektov ter v drugi vrsti sponzorje, za katere lahko mizo oblečejo v sponzorske grafike.

 



Podjetniki, udeleženci tokratnega jesenskega predselekcijskega postopka za SK75, so bili zadovoljni s pripravami na demo dan in prijavo na razpis. "Na pripravljalnem dnevu smo izvedeli vse za predstavitve na demo dnevu, ogromno smo imeli tudi pogovorov z mentorji in drugimi podjetniškimi strokovnjaki, lahko smo vprašali tudi vse, kar nas zanima in česar nismo mogli poguglati," je dejal Vid Govejšek iz podjetja Nest Campers.

Primož Rojac, ustanovitel platforme Iurall, pa je povedal: "Dobil sem dobre odzive, koristne za moj posel, usmeritve, kako razmišljati in kam iti naprej."

Startup strokovnjak, mentor in ocenjevalec Slovenskega podjetniškega sklada Andrej Vidmar je takole strnil vtise, ki jih je dobil v predselekcijskem postopku generalke letošnjega demo dneva za SK75: "Prijetno sem presenečen nad poslovnimi idejami in odprtostjo podjetnikov. Opažam pa, da vsi pri razvoju svojih poslovnih idej ne razmišljajo tudi o mobilnih aplikacijah, ki so zdaj velik trend. Nekaterim bi položil na srce, naj razmislijo, če lahko z mobilno aplikacijo kaj dopolnijo."

 

 

 

 

 

 

###

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

 

Značke
SK SK75 Predselekcija SPS
Komuniciranje in PR Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.