Ne ustrašite se kriz in pazite na denar! To sta ključna nasveta prejemnikom SK75 ob zaključku ”bootcampa”

Dne 3. december 2015 objavil Stanislava Vabšek
 


Pomladna generacija prejemnikov investicije SK75 je prejšnji teden z Mattom Mayfieldom iz CEED Slovenija in nasveti za uspešno globalno prodajo zaključila pospeševalniški program Start:up Geek House. Ta je obsegal deset izobraževalnih modulov, ki pokrivajo vse ključne procese pri start-upih v razvojni fazi iskanja ”product-market-fit-a”. Ravno ta je namreč ena najzahtevnejših, z eno ali dvema krizama, ki sta povsem pričakovani. Zato – če še ne ustvarjate prihodkov, če denar na računu kopni, na obzorju pa ni nove investicije, močno pazite na vsak evro, ki ga porabite. In bodite zelo pozorni, kaj na trgu deluje in kaj ne. Če nekaj ne deluje, prenehajte za to zapravljati denar, inovirajte in poizkusite nekaj novega.
 

Med zvezde ali zombije?

Ravno psihološki moment tovrstnih kriz – ena ali dve sta namreč povsem običajni in pričakovani pri start-upih, ki na trgu orjejo ledino z inovativnimi produkti – je eden ključnih dejavnikov, ki podjetje izstrelijo med zvezde ali pa med zombije, ki životarijo, namesto da hitro prekinejo z idejo, ki ne daje rezultatov, in se lotijo nečesa novega.
 

 

Pogajajte se za vsako položnico, bodite previdni in profesionalni pri morebitnem dodatnem zadolževanju pri družini in prijateljih ter poskrbite za to, da začnete čim hitreje ustvarjati prihodke ali da čim prej pridete do nove investicijske runde. To so ključni nasveti start-upom za premagovanje morebitnih kriz v procesu iskanja ”product-market-fit-a”, ki so jih slišali ob zaključku ”bootcampa”.

 

Pazite na denar

Najtežje je namreč za podjetnike, če jim zmanjka denarja v trenutku, ko so še zelo daleč od product-market-fit-a in brez konkretnih metrik odzivanja trga. Če torej s svojim produktom še ne ustvarjate zadovoljivih prihodkov, če denar od prve investicije hitro kopni, na obzorju pa ni skorajšnjega novega kapitala, je ključno, da ste resnično zelo pozorni na vsak evro, ki ga porabite. Pri podjetništvu je sicer vedno treba paziti na denar, v času morebitnih kriz pa še toliko bolj.
 

Hitro ugotovite, kaj deluje in kaj ne!

Bodite pozorni tudi na signale s trga in pravočasno zaustavite zapravljanje denarja za rešitve, ki ne delujejo. ”Če torej že po šestem obisku sejma, po številnih osebnih predstavitvah in prodajnih sestankih ali po močni Google Adwords kampanji kupcev še vedno ni, je očitno nekaj narobe. Eksperimentirajte, testirajte in poslušajte trg. In če nekaj ne dela, inovirajte oz. preizkusite kaj novega,” je v okviru zadnjega ”bootcamp” srečanja poudaril Blaž Kos iz Iniciative Start:up Slovenija.
 

Kupec je kralj. In razumeti kralja ni lahko. Osredotočenost na signale s trga je bila rdeča nit tudi pri modulu z Rokom Stritarjem o vitkem in agilnem podjetju ter hitrem prototipiranju.
 

O produktnem managementu, ki je most med razvojem, dizajnom, trgom in potrebami strank, so se udeležnci bootcampa učili s Tilnom Travnikom iz podjetja D.Labs.
 

Progam, v izogib pastem

V izogib pastem, ki najpogosteje prežijo na start-upe, je bil zasnovan tudi program letošnjega SK75 pospeševalniškega programa Start:up Geek House. Start:up Geek House ”bootcamp” je tako od septembra do novembra na rednih tedenskih srečanjih gostil 13 uveljavljenih predavateljev oz. start-up mentorjev, strokovnjakov za različna poslovna področja – od prototipiranja, produktnega managementa in uporabniške izkušnje, do vitkega in agilnega podjetja, prodaje, spletnega marketinga, poslovnih metrik, podjetniških financ in investiranja.
 
 
Kako v 30 sekundah naredit dober ”elevator pitch”, kako agilno voditi razvojno ekipo in zakaj je denar oz. dobiček glavni pokazatelj uspeha skupaj z Robertom Rolihom (levo) iz podjetja Uspeh, Vorancem Kutnikom (v sredini) iz Agilspot in Darkom Butino (desno) iz Sash Reporting.
 
 

Prodaja in vstop na tuje trge

Kot pravijo udeleženci ”bootcampa”, so jim bili med najbolj dragocenimi predvsem znanja in nasveti na  področju prodaje in vstopa na tuje trge – denimo kako uporabljati LinkedIn kot prodajno orodje, kako se lotiti iskanja distributerjev tujini in na osnovi katerih kriterijev jih izbrati, kako narediti dober 30-sekundni ”elevator pitch” ali kako vzpostaviti spletno stran, ki prodaja.
 
O pomenu dizajna z Matevžem Medjo iz pospeševalnika DsgnFwd (v sredini), o pomenu poslovnih metrik pa s start-up mentorjema Kristjanom Pečancem (levo) in Tomažem Frelihom (desno) iz Hekovnika.
 

Networking in grajenje skupnosti

Pomemben del ”bootcampa” je tudi ”networking” oziroma spoznavanje in druženje med podjetniki ter predavatelji oz. start-up mentorji. ”Z udeleženci smo zgradili dobre odnose, tako zasebno kot poslovno. A ker se naša poslovna področja ne pokrivajo, sodelujemo predvsem pri izmenjavi nasvetov in izkušenj,” je ob zaključku bootcampa povedal predstavnik podjetja LUX MEDIA.
 

Izmenjava koristnih informacij in 'peer pressure'

Tudi Jernej Mirt iz podjetja Viar pravi, da so si z udeleženci bootcampa izmenjati precej koristnih informacij, dobrodošel pa je bil tudi 'peer pressure' oziroma malce tekmovalnosti, ki podjetnike spodbudi, da želijo biti še boljši. Podjetniki so proaktivno podali tudi kar nekaj predlogov za izboljšavo programa, katerih velik del se bo uvedel že pri naslednji SK generaciji. Zelo pozitivno pa je tudi to, da so udeleženci »bootcampa« pripravljeni aktivno pomagati naslednjim generacijam.
 

Obiski podjetnikov prejšnje SK generacije

Ravno zaradi povezovanja in grajenja skupnosti smo namreč za tokratno generacijo prejemnikov investicije SK75 na ”bootcampu” organizirali tudi obiske podjetnikov, ki so lani jeseni prejeli investicijo SK50, da so s kolegi delili svoje izkušnje in napotke pri razvoju produkta in podjetja.
 

Napoved novih razpisov

Nove prijave za SK investicije Slovenskega podjetniškega sklada bodo predvidoma zopet odprte v prvem četrtletju prihodnjega leta. Prijavite se torej na naše e-novice, da boste o vseh programih zagotovo in pravočasno obveščeni.

   

 

 

Značke
Bootcamp SK75
Komuniciranje in pr Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.