Nastavite cene, vklopite avtopilota in spremljate, kako vaš posel poleti!

Dne 4. november 2015 objavil Elvisa Basailović
 

Podjetje PRICEJET, prejemnik investicije SK50 oz. 50.000 EUR konvertibilnega posojila Slovenskega podjetniškega sklada, član pospeševalnika Start:up Geek House in Tehnološkega parka Ljubljana, razvija spletno platformo PricePilot. Ta ponudnikom storitev, kot so denimo frizerski in kozmetični saloni ali diagnostični centri, omogoča, da s ponudbo rezervacij po dinamičnih cenah, zasedejo vse svoje razpoložljive kapacitete. Uporabnikom storitev zagotavlja samopostrežno izbiro storitev in izvajalcev ter vnaprejšnjo informacijo o ceni željene storitve. Poleti so platformo začeli uporabljati prvi saloni in hoteli, v septembru pa tudi frizerski salon v Tehnološkem parku Ljubljana Frizurce Maruša, ki načrtuje z uporabo Pricepilot rezervacijskega sistema do novega leta pripeljati 50 novih strank in povečati frekvenco obstoječih.


 

Zgledno sodelovanje podjetij znotraj Tehnološkega parka Ljubljana

Odprtje frizerskega salona Frizurce Maruša maja 2015 v Tehnološkem parku Ljubljana je Mitji Poljšaku, ustanovitelju podjetja PRICEJET, prineslo novo stranko za testiranje njegovega produkta. Kot pravi, so frizerski saloni z mlajšimi zaposlenimi, ki so tehnološko napredni in osveščeni, idealni za prve uporabnike njihovega sistema, saj se zavedajo trendov in se ne bojijo sprememb.
 
S testiranjem produkta pri realnih ponudnikih storitev so zbrali precej koristnih informacij, odkrili pomanjkljivosti in izboljšali algoritme. »Zdaj, ko sistem preverjeno deluje, smo pripravljeni tudi na večje stranke, npr. verige salonov«, pove Mitja.
 

Manj administracije za salone, boljše cene za uporabnike

Strankam je neprijetno preveriti, koliko stane posamezna storitev ali zahtevati drugega izvajalca in ne tistega, ki se oglasi na telefon. Z enako težavo  se soočata stilistki v frizerskem salona Frizurce Maruša, ki imata za nameček še isto ime - Maruša.
 
Lastnica salona Maruša Hribar, ki sistem uporablja dober mesec, že čuti pozitiven vpliv online naročanja na poslovanje, vendar se zaveda, da bo šele nekajmesečna uporaba prinesla vidnejše rezultate. Najbolj jo veselijo nove stranke, ki salona drugače sploh ne bi našle. »Zaenkrat se večina strank še vedno naroča preko telefona, jaz pa sama vnesem njihove rezervacije v PricePilot aplikacijo. Strankam ob obisku seveda predstavim novo možnost spletnega naročanja. S tem se administracija zame zmanjšuje, stranke pa se lahko naročajo kadarkoli v dnevu, po ugodnejših cenah.«
 

Spletne stranke so bolj zveste

Po zadnjih analizah, kot pravi Mitja, so stranke, ki se spletno naročajo pogosteje vračajo, saj si lahko v miru in podrobno ogledajo proste termine, izberejo želenega izvajalca brez socialnih pritiskov in so vnaprej obveščene o ceni storitve. Večina ljudi raje uporablja samopostrežne trgovine, podobno je pri naročanju.

Hkrati v Tehnološkem parku Ljubljana dela predvsem tehnološko-razvojni kader, ki je bolj introvertiran, zato je on-line rezervacijski sistem nujen, v smehu pove Mitja.
 

Zapolnitev kapacitet po principu letalskih družb

Mitja Poljšak pravi, da želijo salon Frizurce Maruša spremeniti v letalsko družbo. Pri oblikovanju produkta, so se zgledovali po letalskih rezervacijskih sistemih, ki imajo do potankosti razdelan način kako zapolnit proste kapacitete in povečati prihodke. Osnova PricePilot sistema so online rezervacije po dinamičnih cenah, ki izravnavajo neenakomerno zasedene kapacitete, hkrati pa sistem avtomatizira oglaševanje in programe zvestobe ter tako povečuje povpraševanje.


 

Sofisticiran rezervacijski sistem in pameten algoritem

Prednost platforme PricePilot je naravnejši in bolj samopostrežen rezervacijski proces, zavezanost naprednemu dinamičnemu nastavljanju cen ter avtomatizacija oglaševanja. Sistem lahko popolnoma prilagodijo stranki in njihovi grafični podobi. Ciljajo  predvsem na večje stranke, saj te potrebujejo bolj sofisticiran rezervacijski sistem.

Srce platforme je pameten algoritem za avtomatsko nastavljanje spremenljivih cen – avto pilot za nastavljanje cen. Mitja napoveduje, da bomo čez 5 do 10 let večino storitev rezervirali online po spremenljivih cenah, najboljša platforma pa bo tista, ki bo znala najbolje napovedati povpraševanje in avtomatizirati optimizacijo poslovanja npr. nastavljanje cen, oglaševanje, itd.

Pameten algoritem se uči na podlagi podatkov, različnih faktorjev, s tem predvideva povpraševanje in na podlagi tega avtomatsko določa cene. Upošteva zgodovino naročil, dosežene cene in na podlagi vremena, koledarja (bližina praznikov) ter pretekle zasedenosti predvideva kakšno bo povpraševanje v prihodnosti in na podlagi tega določa cene. Uporabnik pa lahko tudi izklopi Pricepilot »avtopilota« in določi fiksno ali ročno variabilno ceno, takrat ko sam želi.
 

Kuponi niso trajna rešitev

Rešujejo probleme, ki jih danes poskušajo bolj ali manj neuspešno reševati z uporabo spletnih kuponov, kjer v drobnem tisku ponavadi omejijo veljavnost ugodnosti samo na določene dopoldanske ure ob predhodni najavi. Hkrati uporaba kuponov stigmatizira uporabnike kot “škrte”, “revne” in podobno. Če v restavraciji mahaš s kuponom, se ne počutiš najbolje, če pa si kupil on-line letalsko vozovnico za 50 €, se med ostalimi potniki počutiš odlično.
Kuponi, po Mitjevih besedah niso trajna rešitev, saj v očeh strank razvrednotijo storitve. Potrošniki tudi ob naslednjem obisku zahtevajo ceno z velikanskim popustom. Če je ne dobijo raje iščejo nove »izjemne« priložnosti pri drugih ponudnikih.
 

Ko ni samozavesti in ko zmanjka denarja

Spletno platformo PricePilot razvijajo že 3 leta. Produkt bi lahko luč sveta ugledal prej, vendar je Mitji v vmesnem obdobju skoraj zmanjkalo denarja, zato je moral nekaj mesecev produkt razvijati ob službi. Zbiral je pogum in šele takrat s prototipom pristopil do zasebnega investitorja Jugoslava Petkovića, ki je prepoznal potencial in mu takoj ponudil sredstva za razvoj.

To je močno vplivalo na dvig Mitjeve samozavesti, zato se je prijavil tudi na razpis Slovenskega podjetniškega sklada in prejel 50.000 € konvertibilnega posojila, kar mu je omogočilo povečanje ekipe in razvoj aplikacije do uporabne vrednosti.
 

Prepričaj velike in ostali bodo sledili

Odpira se jim velik trg, saj so v poletnih mesecih za uporabo platforme navdušili vse največje ponudnike v Sloveniji, ki so hkrati tudi pomembni »igralci« v Srednji in JV Evropi.

Ko pridobijo vse večje salone, bodo ostali zagotovo sledili, cilj pa je, da bo do začetka leta 2016 platformo uporabljalo 50 salonov, zdaj samozavestno pove Mitja Poljšak. 


 

 

 

Značke
SPS SK50 Geek House, Tehnološki park Ljubljana
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.